Małe sklepy trzymają się razem

Właściciele sklepów spożywczych z Pomorza połączyli siły tworząc sieć Abo - udane zakupy.
Właścicielem sieci Abo - udane zakupy jest spółka Detal Pomorze, która powstała w 2009 roku. Założyło ją dziesięciu właścicieli 14 sklepów osiedlowych z województwa pomorskiego. Celem zawiązania spółki było wzmocnienie pozycji sklepów na rynku i zwiększenie ich możliwości w negocjacjach cen z hurtownikami. W ciągu dwóch lat istnienia do sieci przyłączały się kolejne sklepy, których dziś jest już 83.
- Chcemy się bronić przed agresywnie rozwijającymi się dyskontami i konsolidacjami na rynku tradycyjnym, które będą eliminować z niego kolejnych graczy. W efekcie, ograniczenie rynku hurtowego spowoduje wzrost cen – mówi Maciej Zaremba, prezes zarządu Detal Pomorze. - Wychodzimy z założenia, że nie warto wiązać się z jednym dostawcą. Tworząc konkurencję można uzyskać atrakcyjniejsze ceny produktów.
Sklepy Abo współpracują ze sobą na zasadzie miękkiej franczyzy. Nie ponoszą żadnych dodatkowych kosztów z tytułu przystąpienia do sieci, czy też funkcjonowania w niej. Najważniejszym atutem obecności w sieci są konkurencyjne ceny u dystrybutorów oraz rabat retro. Jest to rabat przyznawany za dokonane wcześniej zakupy. Jego wysokość zależna jest od obrotu, który zostanie wygenerowany w danym okresie. Z tego tytułu przedsiębiorca raz na kwartał można liczyć na dodatkowe pieniądze. W średniej wielkości sklepie, w którym miesięczny przychód wynosi około 250 tys. zł brutto, kwota zwrotu rabatu retro to nawet 8 tys.
- Realnym celem na ten rok jest podwojenie tej kwoty - mówi Maciej Zaremba. - Istotniejsze jest dla nas wypłacanie bonusów retro, a nie zysk centrali, której koszty prowadzenia z założenia mają być minimalne. Dzięki temu możliwe jest wygenerowanie większego zysku przez wszystkie sklepy. Staramy się dobierać duże, stabilne finansowo placówki, o powierzchni min. 100 m2, które pozwolą nam spełnić wymagania producentów. Myślę, że liczba sklepów współpracujących z nami w bieżącym roku będzie szybko rosła.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej