Advadis szuka partnerów

Znalezienie franczyzobiorców to dla dystrybutora napojów priorytet.
Firma Advadis, która dostarcza obecnie alkohol do ok. 9,5 tys. sklepów poprzez 29 kontrolowanych przez siebie hurtowni, zanotowała w ubiegłym roku blisko 50 mln zł straty. Przychody spółki nadal spadają, ale dzięki cięciu kosztów i wzrostowi marż jest szansa, by jeszcze w 2011 roku Advadis zanotował zysk. W poprawie sytuacji finansowej firmy ma pomóc budowa franczyzowej sieci sklepów spożywczych. Spółka chce szukać partnerów wśród tych przedsiębiorców, którzy jak dotąd nie zdecydowali się na współpracę z dużym franczyzodawcą.
- W ciągu najbliższych kilku lat organizacjom średniej wielkości, takim jak Advadis, będzie coraz trudniej funkcjonować na rynku detalicznym. Wszystkiemu winna jest postępująca koncentracja rynku. Dlatego aby zapewnić sobie dalsze funkcjonowanie i rynek zbytu musimy stworzyć własną franczyzową sieć detaliczną. To ostatni dzwonek, bowiem zmiany następują nieubłaganie, co z resztą doskonale widać po spadku liczby małych sklepów i ich coraz gorszej kondycji finansowej - tymi słowami Adam Brodowski, prezes spółki Advadis, tłumaczy powody decyzji o wejściu we franczyzę.
Operatorem sieci ma być zależna spółka Advadisu, Polski Detal Zawisza. Zarząd zakłada, że w skład systemu partnerskiego może wejść 200 – 400 placówek, które łącznie będą generować obrót na poziomie 200-360 mln zł. 40 proc. ich sprzedaży ma opierać się na napojach i alkoholach dostarczanych przez Advadis.
- Z pilotażowymi placówkami naszej sieci franczyzowej wystartujemy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia. Obecnie analizujemy potencjał sklepów, które zgłosiły się do nas z propozycją współpracy oraz tych, które sami wybraliśmy z rynku. W pierwszym etapie ofertę skierowaliśmy do 500 wytypowanych sklepów w województwach pomorskim i dolnośląskim, ale franczyzą obejmiemy cały obszar naszego działania. Chodzi nam o stworzenie ogólnopolskiej sieci sklepów typu convenience z rozpoznawalnym logo, atrakcyjną marką i optymalną strukturą oferty. Położymy nacisk na napoje alkoholowe i bezalkoholowe oraz dania gotowe. Informacji o kwotach inwestycji i opłatach franczyzowych udzielamy bezpośrednio zainteresowanym przedsiębiorcom. Mogę jednak zdradzić, że korzyści z udziału w programie lojalnościowym wykraczają poza wysokie marże handlowe – mówi Adam Brodowski, prezes Advadis.
Advadis jest notowany na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Z powodu słabych wyników kurs akcji spółki spadł od początku roku o 40 proc. W poniedziałek 27 czerwca w odpowiedzi na zapowiedzi zarządu dotyczące restrukturyzacji i poprawy wyników wzrósł o 13 proc.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...