Sport w małych miastach

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma OTCF zaczęła wdrażać strategię ekspansji do mniejszych miejscowości. Sieć placówek franczyzowych z brandami 4F i FOB rozwijana jest w miejscowościach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Obecnie ubrania 4F i FOB można kupić w 34 sklepach własnych, 30 sklepach depozytowych i na 67 stoiskach depozytowych. Oprócz tego latem w miejscowościach turystycznych pojawiły się punkty sprzedaży sezonowej. Z firmą można współpracować na kilka sposobów: prowadząc sklep o powierzchni od 80 do 150 m2, otwierając w swoim sklepie stoisko o powierzchni 30-80 m2 z odzieżą 4F i FOB, lub prowadząc stoisko sezonowe mające 30-50 m2. Asortyment firmy jest również dostępny dla niezrzeszonych sklepów ogólnosportowych.

- Decyzję o tym, czy prowadzić stoisko z marką 4F w sklepie specjalistycznym czy ogólnosportowym, a może otworzyć sklep 4F monobrandowy, podejmujemy wspólnie z franczyzobiorcą w oparciu o szereg analiz i informacji: m.in. o położeniu punktu sprzedaży, powierzchni, jego potencjale, kosztach, konkurencji itp. Przy podejmowaniu takich decyzji należy mieć na uwadze kierunki rozwoju branży zarówno w skali makro jak i mikro. - wyjaśnia Tomasz Wanowicz, członek zarządu i dyrektor ds. sprzedaży detalicznej w spółce OTCF. - Zdarza się, że po analizie punktu wskazujemy na większy potencjał współpracy multibrandowej, jednak zazwyczaj, długookresowy rachunek korzyści wskazuje na franczyzę depozytową.

W tym roku OTCF chce o połowę zwiększyć swoją powierzchnię handlową, w przyszłym roku priorytetem będzie praca nad poprawieniem efektywności poszczególnych kanałów dystrybucji.

- Przyszły rok będzie dla nas wyjątkowy również ze względu na fakt, że jest to rok olimpijski, a odzież 4F będzie noszona przez Polską Kadrę Olimpijską w Londynie – mówi Wanowicz.

Przygotowanie lokalu galerii handlowej to koszt 1 tys. do 1,8 tys. zł za m2, na wyposażenie trzeba przeznaczyć od 500 do 800 zł za m2. Przygotowanie sklepu przy ulicy kosztuje od 800 do 1,4 tys. zł za m2. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 2,5 tys. zł, franczyzobiorca pokrywa również koszty projektu sklepu, które kształtują się na poziomie 2 tys. zł, co miesiąc musi również uiszczać opłatę w wysokości 545 zł. Inwestycja zaczyna być rentowna już po trzech miesiącach działalności, zwrotu poniesionych nakładów można spodziewać się już po roku prowadzenia działalności.

(mak)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €