Skradziony wizerunek

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, zjawisko naśladownictwa wizerunku opakowań, znaków towarowych i nazw znanych produktów coraz bardziej się rozprzestrzenia. Jeszcze przed rokiem produkty podobne pojawiały się incydentalnie. Były dostarczane głównie przez niewielkich producentów. Dziś pojawiają się coraz częściej w dużych sklepach i sieciach sklepów dyskontowych. Do ich produkcji zabrały się, również niektóre duże polskie przedsiębiorstwa.

Część produktów to produkty tzw. private labels - są one wykonywane na zlecenie sieci sklepów. Bardzo często strategia takich sklepów opiera się na zasadzie: wprowadzamy nowy produkt typu private labels – przez pierwsze miesiące obecności w sklepie jego wygląd przypomina produkt markowy. Dopiero potem , np. na skutek interwencji producenta produktu markowego, zmieniają wygląd swoich opakowań.

Firma często wprowadzając na rynek produkty podobne wykorzystuje elementy starszych, już wycofanych opakowań markowych towarów.

Od sierpnia tego roku obowiązują nowe przepisy zawarte w ustawie Prawo własności przemysłowej, które mają ograniczyć zjawisko naśladownictwa marek. Jednak część producentów naśladujących producentów markowych uzyskała rejestrację w Urzędzie Patentowym na podstawie starej ustawy, wobec tego nie zamierza się wycofać ze swojej dotychczasowej działalności.

Więcej: Dominika Wielowieyska, Gazeta Wyborcza, 17 grudnia 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €