Jabłko zamiast frytek
Owoce, warzywa i mrożone napoje - oto nowa strategia McDonald’s.
Podczas gdy amerykańska gospodarka i indeksy giełdowe stoją na skraju załamania, franczyzowa ikona fast foodu ani myśli zwalniać tempa. 23 lipca kurs akcji McDonald's na Wall Street osiągnął historyczne maksimum na poziomie 90 dolarów. Stało się tak tuż po publikacji wyników finansowych za drugie półrocze. Okazało się, że sprzedaż sieci w drugim kwartale 2011 wzrosła w stosunku rocznym o ponad 16 proc. i sięgnęła blisko 7 mld dolarów. Na czysto McDonald's zarobił 1,4 mld dolarów.
Tym razem jednak za świetną sprzedaż odpowiedzialne były zupełnie inne produkty niż seria sztandarowych zestawów z kanapkami i frytkami. Hitem okazały się mrożone napoje, które podbijają rynek amerykański ze względu na największe od wielu lat upały, jakie nawiedzają Stany Zjednoczone. Bardzo dobrze sprzedaje się też kawa, oferowana we wprowadzonym przed dwoma laty module McCoffee.
Na odwrót od tradycyjnej linii dań McDonald's wskazuje też fakt, że zarząd sieci planuje zmniejszyć porcje frytek w zestawach dla dzieci, jak również dodawać do nich porcje warzyw i owoców. To efekt presji, jaką na gastronomicznego fast foodowego giganta wywierają rodzice oraz organizacje zdrowotne, które ostatnio domagały się nawet likwidacji tradycyjnej maskotki sieci – klauna Ronalda McDonald'a, rzekomo winnego otyłości szerzącej się wśród amerykańskiej młodzieży. Czy nad Wisłą Happy Meal również zostanie odchudzony?
- W Polsce już od kilku lat do każdego zestawu Happy Meal dodawane jest gratisowo jabłko, istnieje też możliwość wymiany frytek na jogurt z owocami bądź warzywa. Staramy się, by zarówno rodzice jak i dzieci miały dużą swobodę w kształtowaniu swojego menu wybierając między produktami z mięsa wołowego, drobiu, czy ryb. Oferta napojów w zestawach Happy Meal to także woda i mleko. Chociaż aktualne informacje o modyfikacjach w ofercie zestawów Happy Meal dotyczą wyłącznie rynku amerykańskiego, są kolejnym potwierdzeniem realizacji odpowiedzialnej strategii McDonald's w zakresie oferowania wysokiej jakości, różnorodnej oferty produktowej - mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.
Pod szyldem McDonald's franczyzobiorcy prowadzą na całym świecie 30 tys. restauracji. W Polsce jest ich 263, a ostatnia została otwarta w poniedziałek 25 lipca w Tarnobrzegu. Pierwszy dzień działalności nie zawiódł oczekiwań właściciela – klimatyzowana sala na 105 osób i ogródek mogący pomieścić nieco ponad 60 klientów przeżywały prawdziwe oblężenie. Zainteresowaniu restauracją przerosło jednak jej możliwości techniczne – parking szybko się zapełnił, a samochody parkowały na pobliskich ulicach.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

