5.10.15. rusza na podbój internetu

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Po prawie roku zastoju w rozwoju sieci 5.10.15. nabiera rozpędu. Do końca roku planowane są otwarcia 10 punktów własnych oraz 20 partnerskich. W ostatnich tygodniach powstały sklepy własne w Warszawie, Radomiu, Chojnicach i Zamościu oraz sklep internetowy. E-sklep oferuje prawie 3 tys. różnych produktów. Szeroki asortyment odzieży, obuwia i akcesoriów dla dzieci w wieku od niemowlęcia do gimnazjalisty został uporządkowany w taki sposób, aby kupujący w nim rodzice mogli łatwo odnaleźć poszukiwane produkty i szybko sfinalizować swoje zakupy. Przyszli klienci sklepu 5.10.15. mogą spodziewać się szybkiej dostawy, która będzie zrealizowana w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia. W przyszłości pojawi się możliwość odbioru zamówionych produktów w wybranym sklepie 5.10.15 na terenie całego kraju.

Planowane w połowie 2010 roku zmiany w zasadach funkcjonowania sklepów partnerskich 5.10.15. ostatecznie nie weszły w życie. Właściciel licencji, spółka Komex, chciała, aby towar sprzedawany w sklepach 5.10.15. był kupowany przez partnerów, a nie oddawany w depozyt. W ten sposób firma mogłaby pozbyć się ciężaru finansowego, jakim było wydawanie własnego asortymentu z magazynów, a następnie oczekiwanie na zapłatę ze strony partnera.

– Zostaliśmy przy systemie agencyjnym, w którym Komex jest właścicielem towaru, zarządza nim i ponosi koszty przecen. Partner koncentruje się na utrzymaniu standardów, obsłudze klienta i sprzedaży produktów. Obecny system współpracy gwarantuje lepsze zarządzanie towarem – twierdzi Paweł Okpisz, menedżer ds. franczyzy 5.10.15.

Całkowita inwestycja w stacjonarny sklep 5.10.15.wynosi 80-120 tys. zł i zależy od powierzchni lokalu. Szacuje się, że zaadaptowanie lokalu do wymogów sieci wynosi 800 zł za 1 m2. Koszt opłaty licencyjnej zamyka się w kwocie 15 tys. zł. Partner otrzymuje w zamian know-how, projekt architektoniczny sklepu, wsparcie przy otwieraniu punktu oraz szkolenia. Umowa z licencjodawcą wiąże się z koniecznością zabezpieczenia w postaci weksla oraz depozytu zwrotnego w wysokości 20 tys. zł.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €