Lodowy biznes

Już wkrótce zwiększy się liczba franczyzowych lodziarni Häagen-Dazs w Polsce.
Amerykański koncern General Mills, właściciel marki Häagen-Dazs, poszukuje kolejnych franczyzobiorców, którzy uruchomią punkty w warszawskich centrach handlowych (Złote Tarasy i Arkadia), w Galerii Krakowskiej, na krakowskim Rynku oraz w centrach handlowych lub na starówkach we Wrocławiu, Gdańsku i w Poznaniu. Firma prowadzi prowadzi 850 firmowych lodziarni. W Polsce działają na razie dwie placówki franczyzowe.
Lodziarnie Häagen-Dazs otwierane są tylko w najlepszych, prestiżowych lokalizacjach i najpopularniejszych punktach turystycznych, węzłach komunikacyjnych, lotniskach, co gwarantuje bardzo duży przepływ zamożnych klientów. Franczyzobiorca sieci samodzielnie poszukuje lokalu i podpisuje umowę najmu.
Franczyzodawca zezwala na uruchomienie lodziarni w jednym z trzech dostępnych formatów: flagowym, klasycznym i jako stoisko z lodami. Chcąc otworzyć któryś z wymienionych punktów, franczyzobiorca musi spełnić konkretne wymogi, m.in. lokalowe. Największą powierzchnię – min. 120 m2 – zajmuje lodziarnia flagowa. Mniejszy metraż (min. 65 m2) i od 10 do 48 miejsc siedzących to wymogi stawiane franczyzobiorcy, który zdecyduje się na uruchomienie lodziarni klasycznej. W centrach handlowych większych miast otwierane są stoiska o powierzchni min. 25 m2. Ten format lodziarni nie wymaga obsługi kelnerskiej i oferuje od 16 do 24 smaków lodów.
Od tego, na jaki model współpracy zdecyduje się potencjalny franczyzobiorca zależy kwota nakładu. Szacunkowe koszty inwestycji (otwarcia i adaptacji lokalu, wyposażenia, odstępnego za lokal oraz jednorazowej opłaty franczyzowej w wysokości 25 tys. euro) w klasyczną lodziarnię Häagen-Dazs wynoszą około 125 tysięcy euro. Po otwarciu lodziarni franczyzobiorca ponosi wyłącznie koszty wynajmu lokalu, personelu oraz bieżące koszty eksploatacji. Firma nie pobiera żadnych opłat na fundusz marketingowy i z tytułu prowadzenia franczyzy. Marża producenta wliczona jest w cenę zamawianych przez biorcę licencji lodów.
W zamian za przystąpienie do sieci, franczyzodawca oferuje m.in. pomoc w analizie biznesowej inwestycji, pakiet szkoleń oraz wsparcie marketingowe.
– General Mills wspiera swoich franczyzobiorców zarówno na poziomie prowadzenia biznesu – planowania lokalizacji, projektowania lokalu i szkolenia personelu, jak również rozwoju. Marka super premium, jaką jest Häagen-Dazs stawia też duże wymagania. Dzięki otwartości firmy na współpracę z franczyzobiorcami, wspólnie szukamy rozwiązań najlepiej odpowiadających lokalnym potrzebom rynku – mówi Andrzej Piątkowski, country manager for Poland.
(awh)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...