Telepizza zarządza wyprzedaż

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Chiny i Ameryka Łacińska mają wiele wspólnego. Choćby to, że rozwijają się znacznie szybciej od Europy. Poirytowanych takim stanem rzeczy nie brakuje, a ich szeregi zasilił ostatnio Dariusz Bąk, dyrektor generalny polskiej Telepizzy. Niedawno poprosił wielkiego brata w Hiszpanii o 1,5 mln zł na budowę Centralnego Systemu Produkcji i Dostaw. Na własnej skórze jednak przekonał się, co znaczy konkurencja ze strony rynków wschodzących. Pieniędzy nie dostanie, bo Madryt całą pulę wolnych środków przeznaczy na rozwój w Chinach i Ameryce Łacińskiej.

Szef polskiej Telepizzy szuka więc środków na własną rękę. W celu budowy nowego zakładu dystrybucyjnego chce sprzedać dwa istniejące do tej pory centra logistyczno-produkcyjne w Katowicach i Sulejówku. Jest też gotów sprzedać niektóre restauracje własne franczyzobiorcom.

- Chcemy sprzedać sześć lokali własnych franczyzobiorcom. Pizzerie są rentowne i co ważne zlokalizowane w bardzo dobrych miejscach, m.in. w Warszawie i Katowicach, czyli miastach, które były niejako „zarezerwowane” wyłącznie dla lokali własnych - mówi Dariusz Bąk.

Telepizzy musi naprawdę zależeć na zastrzyku gotówki, bo do tej pory strategią sieci było posiadanie zawsze większej liczby lokali własnych niż franczyzowych. Dzisiaj w ramach sieci Telepizza Polska funkcjonuje ponad 120 pizzerii, z których jedynie co czwartą stanowią restauracje prowadzone przez osoby prywatne. Zgodnie z przyjętą strategią spółki w najbliższym czasie ma się to zmienić.

- To wręcz rewolucyjna zmiana w kategoriach funkcjonowania Telepizzy – uważa Dariusz Bąk. - Położenie znacznie większego nacisku na rozwój poprzez system franczyzowy przyniesie firmie wiele korzyści: po pierwsze lokale Telepizzy prowadzone przez franczyzobiorców wykazują dużo większy poziom zaangażowania w obsługę klienta przy równoczesnym optymalnym zarządzaniu kosztami. To bardzo ważny aspekt w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie z jednej strony mamy wzrost kosztów podstawowych surowców, a z drugiej konieczne są intensywne działania promocyjne. Po drugie rozwój poprzez franczyzę nie wymaga inwestycji kapitału własnego Grupy Telepizza.

(gum)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €