Telepizza zarządza wyprzedaż

Polska spółka sprzeda centra logistyczne i część lokali własnych, aby pozyskać kapitał na budowę nowego centrum logistycznego.
Chiny i Ameryka Łacińska mają wiele wspólnego. Choćby to, że rozwijają się znacznie szybciej od Europy. Poirytowanych takim stanem rzeczy nie brakuje, a ich szeregi zasilił ostatnio Dariusz Bąk, dyrektor generalny polskiej Telepizzy. Niedawno poprosił wielkiego brata w Hiszpanii o 1,5 mln zł na budowę Centralnego Systemu Produkcji i Dostaw. Na własnej skórze jednak przekonał się, co znaczy konkurencja ze strony rynków wschodzących. Pieniędzy nie dostanie, bo Madryt całą pulę wolnych środków przeznaczy na rozwój w Chinach i Ameryce Łacińskiej.
Szef polskiej Telepizzy szuka więc środków na własną rękę. W celu budowy nowego zakładu dystrybucyjnego chce sprzedać dwa istniejące do tej pory centra logistyczno-produkcyjne w Katowicach i Sulejówku. Jest też gotów sprzedać niektóre restauracje własne franczyzobiorcom.
- Chcemy sprzedać sześć lokali własnych franczyzobiorcom. Pizzerie są rentowne i co ważne zlokalizowane w bardzo dobrych miejscach, m.in. w Warszawie i Katowicach, czyli miastach, które były niejako „zarezerwowane” wyłącznie dla lokali własnych - mówi Dariusz Bąk.
Telepizzy musi naprawdę zależeć na zastrzyku gotówki, bo do tej pory strategią sieci było posiadanie zawsze większej liczby lokali własnych niż franczyzowych. Dzisiaj w ramach sieci Telepizza Polska funkcjonuje ponad 120 pizzerii, z których jedynie co czwartą stanowią restauracje prowadzone przez osoby prywatne. Zgodnie z przyjętą strategią spółki w najbliższym czasie ma się to zmienić.
- To wręcz rewolucyjna zmiana w kategoriach funkcjonowania Telepizzy – uważa Dariusz Bąk. - Położenie znacznie większego nacisku na rozwój poprzez system franczyzowy przyniesie firmie wiele korzyści: po pierwsze lokale Telepizzy prowadzone przez franczyzobiorców wykazują dużo większy poziom zaangażowania w obsługę klienta przy równoczesnym optymalnym zarządzaniu kosztami. To bardzo ważny aspekt w obecnej sytuacji rynkowej, gdzie z jednej strony mamy wzrost kosztów podstawowych surowców, a z drugiej konieczne są intensywne działania promocyjne. Po drugie rozwój poprzez franczyzę nie wymaga inwestycji kapitału własnego Grupy Telepizza.
(gum)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...