Doradca lepszy od supermarketu

O sytuacji na rynku doradztwa finansowego opowiada Andrzej Reterski, prezes zarządu Domu Finansowego QS, właściciela Marketów Finansowych Multika.
Jak niestabilna sytuacja finansowa wpływa na funkcjonowanie branży? Wprowadzenie rekomendacji T w praktyce oznacza ograniczenie dotyczące kwoty kredytu oraz ograniczenie możliwości kredytowania już zadłużonych klientów. Żeby zminimalizować skutki zaostrzonej polityki kredytowej banków koncentrujemy działania sprzedażowe na klientach posiadających inne produkty w danym banku, np. rachunki osobiste z wpływami z tytułu wynagrodzenia. Klienci są ostrożniejsi przy podejmowaniu decyzji o zaciąganiu zobowiązań w obcej walucie. Zaczynają stosować się do bezpiecznej zasady „biorę kredyt w walucie, w której zarabiam”. Nie chcąc narażać klientów na podejmowanie trudnego do oszacowania ryzyka kursowego, podchodzimy ostrożnie do oferowania kredytów w walutach obcych. Aby zdywersyfikować portfel sprzedaży, Multika stale poszerza ofertę produktową oraz proponuje nowe usługi. Rozbudowujemy także sieć placówek partnerskich. W odróżnieniu od etatowych pracowników franczyzobiorcy Multiki mają dużą swobodę działania i gwarancję wsparcia merytorycznego z naszej strony.
Coraz częściej konkurencją dla firm doradztwa finansowego stają się zwykłe sklepy. Nie obawiamy się konkurencji ze strony sieci handlowych oferujących płatności ratalne, karty kredytowe, a nawet pożyczki gotówkowe. Lokalizacja tych sklepów jest dla klienta co prawda bardzo wygodna, jednak wiele osób robienie zakupów traktuje jak formę spędzania wolnego czasu, której nie chcą zakłócać załatwianiem spraw finansowych. Poza tym w ofercie sieci handlowych występuje ograniczona liczba instytucji współpracujących, co daje klientowi mniejszy wybór, niż oferta doradców finansowych.
Rozmawiał (dw)
ZOBACZ W KATALOGU

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Bank Pekao S.A.

DG - Inwest Leasing & Kredyt

Dom Ubezpieczeniowy Spectrum

ERGO Hestia

Extrakantor.pl

Generali

Helpeo

KASA Unii Lubelskiej

mFinanse

Millennium Bank

Monetia

Nest Bank

PKO Bank Polski S.A.

Quark Kantory Bitcoin

RCU Ubezpieczenia

Santander

Santander Consumer Bank

VeloBank

Viviamo Ubezpieczamy
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej