Kolporter otwiera sklepy, ale rezygnuje z giełdy

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Operator sieci saloników prasowych Kolporter rozwija koncept sklepów typu convenience, czyli placówek zlokalizowanych głównie w dzielnicach mieszkaniowych i często odwiedzanych punktach, handlujących głównie towarami szybko zbywalnymi. Spółka chce, by w ciągu najbliższego roku na rynku sklepów pojawiło się liczba sklepów pod marką Dobry Wybór urosła do 60.

– Chętnie podejmiemy współpracę z osobami, które mają doświadczenie w handlu artykułami spożywczymi. Poszukujemy również sklepów chętnych do przyłączenia się do naszej sieci. Gwarantowane wynagrodzenie na poziomie 4,5 tys. zł netto miesięcznie, bez względu na wysokość obrotu to tylko jedna z korzyści, jakie oferujemy naszym Partnerom – mówi Tomasz Brzeziński, dyrektor pionu Dobry Wybór Kolportera S.A. – Dodatkowym przychodem jest prowizja od obrotu oraz wynagrodzenia dodatkowe m.in. za przyjmowanie płatności za rachunki, czy udział w akcjach promocyjnych organizowanych przez producentów.

Powierzchnia samoobsługowych sklepów Dobry Wybór wynosi od 90 do 200 m2. W bieżącym roku poziom obrotów w sieci wzrósł o ponad 15 proc. w przeliczeniu na metr kwadratowy powierzchni sprzedażowej.

– Wzrost obrotów to wynik między innymi naszej elastyczności w zaopatrzeniu – uważa Tomasz Brzeziński. – Kolporterowi udało się pozyskać nowych lokalnych dostawców, np. warzyw i owoców, ale rozpoczął również współpracę ze znanymi producentami, takimi jak Danone.

Kolporter otwiera nowe sklepy, ale zawiesił plany wejścia na giełdę papierów wartościowych. Jak twierdzi założyciel i właściciel spółki Krzysztof Klicki, decyzja wynika z trudnej sytuacji na rynkach finansowych. Szef Kolportera jest też zadowolony z zysków generowanych przez swoją firmę i tłumaczy, że nie potrzebuje ona za wszelką cenę szukać kapitału inwestycyjnego na giełdzie. Niedawno swój debiut giełdowy na bliżej nieokreśloną przyszłość odłożył oferujący galanterię skórzaną Wittchen.

W pierwszym półroczu tego roku Kolporter miał prawie 1,8 mld zł przychodów i osiągnął wynik finansowy brutto w wysokości 26,5 mln zł.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €