Żółty Cesarz u Kopernika

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Toruńska placówka, której uroczyste otwarcie nastąpi na początku września, to siódmy lokal sieci Żółty Cesarz. Wcześniej koncept zawitał do Gdyni, Krakowa, Grudziądza i Warszawy, w której działają trzy placówki marki.
Operatorem sieci jest Oficyna Wydawnicza Vega, od 1994 roku wydające miesięcznik Wegetariański Świat, poświęcony zdrowemu odżywianiu, produktom pochodzącym z rolnictwa ekologicznego i szeroko pojętej profilaktyce zdrowotnej. Właścicielka konceptu, Agnieszka Olędzka, poszukuje franczyzobiorców dysponujących lokalami o powierzchni w przedziale 40-100 m2 na terenie miast.

- Przewidywana kwota inwestycji we własny sklep marki Żółty Cesarz waha się pomiędzy 30 a 50 tys. zł. Wysokość opłat licencyjnych uzależniona jest od obrotu placówek licencyjnych – mówi.

Rynek żywności ekologicznej należy do najszybciej rosnących w Polsce. Średnio rocznie powiększa się o 20-30 proc. i jest obecnie wart 50 mln euro. W Europie Środkowej wyprzedzamy pod tym względem m.in. Węgry (25 mln euro), Estonię (12 mln) i Bułgarię (5 mln euro), ale pozostajemy w tyle za Czechami, gdzie branża związana ze zdrowym żywieniem warta jest 68 mln euro. Nad Wisłą działa blisko 21 tys. gospodarstw ekologicznych. Łącznie prowadzą one działalność na terenie przekraczającym 400 tys. hektarów, co stanowi ok. 2,5 proc. użytków rolnych w Polsce.

(gum)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €