Emperia w szachu
Lubelska grupa rezygnuje z fuzji, Eurocash idzie do sądu. Co będzie z franczyzobiorcami Groszka i Milei?
Miesiąc temu Grupa Kapitałowa Emperia zrezygnowała z połączenia z Eurocashem, ale ten nie daje za wygraną. Jego przedstawiciele stwierdzili, że lubelska spółka nie miała prawa odstąpić od umowy podpisanej na początku roku i dochodzą swoich racji w sądzie. Odnieśli już pierwszy sukces. Sąd Okręgowy w Lublinie przychylił się do ich wniosku o zabezpieczenie swoich roszczeń. Oznacza to, że do momentu rozstrzygnięcia sporu między spółkami Emperia nie może sprzedawać udziałów Grupy Dystrybucyjnej Tradis, (do której należą franczyzowe sieci Emperii), ani w żaden sposób jej zadłużać.
To złe wieści dla Artura Kawy, prezesa Emperii, który temat fuzji uważa za zamknięty i chce dalej rozwijać Tradis, nadrabiając czas stracony na oczekiwaniu na finalizację transakcji. Odstąpienie od umowy z Eurocashem tłumaczył tym, że kontrahent nie wywiązał się z zapisanych w niej warunków i nie zapłacił w uzgodnionym terminie. Eurocash broni się, że zapłacić nie mógł, bo w połowie lipca, kiedy Emperia spodziewała się zapłaty, wciąż brakowało zgody na transakcję ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Opinii komórki antymonopolowego nie ma zresztą do dziś.
Wciąż więc nie wiadomo, w czyjej centrali zaopatrywać będą się franczyzobiorcy sieci należących do Emperii. Historyczna transakcja o wartości blisko 1 mld zł stoi pod znakiem zapytania, choć zarząd Eurocashu zapowiada, że jest gotowy zmusić lubelską grupę do dotrzymania zobowiązań na drodze sądowej. Gdyby tak się stało, franczyzowe marki spółki Artura Kawy przeszłyby pod zarząd Eurocashu. Przedstawiciele grupy kierowanej przez Luisa Amarala deklarują jednak, że o wywracaniu obecnych zasad współpracy do góry nogami nie ma mowy.
- Planujemy zachować wszystkie dotychczasowe formaty współpracy z naszymi partnerami – zapowiada Ireneusz Ozga, prezes zarządu spółki Eurocash Franczyza. - To franczyzobiorcy oraz ich konsumenci decydują o tym, jaki model prowadzenia sklepu sprawdza się najlepiej w ich otoczeniu. Efektywna franczyza jest dziś najlepszym rozwiązaniem dla niezależnych sklepów detalicznych.
Kolejny ruch należy więc do spółki Artura Kawy, który niedawno rozpoczął też inny projekt związany ze swoim handlowym imperium. Planuje sprzedać jego detaliczną część, do którego należy m.in. sieć Stokrotka. W czerwcu ruszył proces aukcyjny, który wyłoni nabywcę.
- Dotychczas zainteresowanie uczestniczeniem w projekcie zgłosiło kilkadziesiąt podmiotów (zarówno branżowych jak i finansowych). Zarząd Emperii Holding S.A. z grupy tej wybrał kilkanaście, które zostały dopuszczone do kolejnego etapu procesu - podała spółka w komunikacie. - W związku z dużym zainteresowaniem prowadzonym procesem sprzedaży oraz okresem wakacyjnym, na podstawie rekomendacji doradcy inwestycyjnego oraz wniosków zgłaszanych przez potencjalnych inwestorów, ostateczny termin składania wstępnych ofert nabycia został wyznaczony na dzień 26 września 2011 roku.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


