Szkolenie z rekrutacji
Wrześniowe spotkanie członków Polskiej Organizacji Franczyzodawców poświęcono pozyskiwaniu franczyzobiorców.
Członkowie organizacji uczestniczyli 15 września w szkoleniu na temat profesjonalnego pozyskiwania franczyzobiorców. Prelegentami byli Monika Dąbrowska - prezes zarządu POF oraz Arkadiusz Słodkowski - członek zarządu POF. Omówiono proces rekrutacji oraz narzędzia marketingowe pozwalające na efektywne pozyskiwanie partnerów biznesowych. Drugą część spotkania poprowadziła Joanna Ziętara, trener i doradca w zakresie HR oraz e-marketingu. Warsztaty dotyczyły rekrutacji, zgodnie z założeniem „Franczyzobiorca to nie pracownik”. Zgromadzeni franczyzodawcy wymieniali się dotychczasowymi doświadczeniami w kontaktach z partnerami.
- Efektywność działania firmy i proponowanego przez nią systemu franczyzowego zależy nie tylko od dobrze przygotowanej umowy franczyzowej, zależy przede wszystkim od ludzi, którzy są wykonawcami tej umowy. Powodzenie systemu zależy od ich produktywności, zdolności, motywacji do kreatywnego działania i umiejętności praktycznych. Istotą rekrutacji zatem jest przyciągnięcie kandydatów, którzy dostrzegają szanse i zagrożenia wynikające z systemu, dołożą wszelkich starań by wypełniać umowę zgodnie z jej założeniami, a ich motywacja i niesłabnące zaangażowanie przyczynią się do sukcesów - zarówno ich własnych jak i franczyzodawcy - mówi Magdalena Pytel, dyrektor regionalny ds. franczyzy w firmie Vision Express.
Nowi członkowie Polskiej Organizacji Franczyzodawców zaprezentowali swoje koncepty franczyzowe. Oto ich krótka charakterystyka:
- Okay Multibrand Shop jest firmą z branży odzieżowej. Sklepy tej marki wyróżniają kolorowe manekiny oraz asortyment przeznaczony dla nastolatków. Utworzenie placówki wymaga inwestycji od 25 do 150 tys. zł w zależności od powierzchni sklepu. Minimalna wielkość lokalu wynosi 30 m2.
- Solar jest polską marką odzieżową, łączącą światowe trendy z oczekiwaniami polskich klientek. Koszty inwestycji wynoszą od 80 do 130 tys. euro, franczyzodawca nie pobiera opłaty licencyjnej. Powierzchnia sprzedażowa dostosowana do specyfiki danego rynku to minimum 80 m2.
- Restauracje szybkiej obsługi Salad Story serwują zdrowe i świeże sałatki. Na inwestycję należy przeznaczyć 250-500 tys. zł, w tym 30 tys. zł na opłatę wstępną. Sieć liczy 11 lokali własnych i 6 franczyzowych.
- X-store to wielofunkcyjne butiki pocztowe oferujące m.in. usługi kurierskie, pocztowe oraz pakowanie i obsługę korespondencji. Obecnie funkcjonuje 17 placówek X-store, w tym 12 franczyzowych. Opłata wstępna wynosi 25 tys. zł, opłata miesięczna stanowi 6 proc. przychodów.
(mps)
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.

