Za Minutkę otwieram budkę
Emperia wraca do gry z nowym konceptem.
Tradis, dystrybucyjna część Grupy Handlowej Emperia, startuje z nowym systemem partnerskim pod nazwą Minutka. Koncept ma odpowiedzieć na potrzeby tych detalistów z rynku spożywczego, którzy cenią sobie zatowarowanie sklepów w formie Cash&Carry – czyli wyprawy do hurtowni na własną rękę.
- Dotychczas kierowaliśmy propozycję sieciowej współpracy głównie do klientów zaopatrujących się w kanale serwisowym (z dostawą) poprzez koncepty franczyzowe - Groszek, Euro Sklep, Lewiatan i Milea. Minutka jest alternatywą dla odbiorców preferujących samodzielne zaopatrzenie własnego sklepu w halach C&C Tradis – mówi Rafał Melanowicz, członek zarządu i dyrektor sprzedaży Tradis.
Jedynym wymogiem w stosunku do partnerów sieci ma być „utrzymanie przez nich określonego poziomu lojalności zakupowej”. To dość zagadkowy warunek. Według członków zarządu Tradisu wartość regularnych zakupów będzie indywidualnie ustalana z każdym partnerem. Co w zamian za lojalność oferuje dawca licencji?
- Prosty model współpracy: w zamian za utrzymanie określonego poziomu obrotów z halami C&C Tradis rewanżujemy się kupcom poprawą stałych rabatów, atrakcyjnymi promocjami oraz finansowaniem wizualizacji sklepu. Nie ingerujemy w poziom marżowania – mówi Tomasz Ciepłowski, dyrektor sprzedaży C&C Tradis.
Do końca roku ma powstać 120 punktów sieci. Opłata franczyzowa wyniesie 90 zł miesięcznie, a partnerzy będą mogli robić zakupy w 35 magazynach Cash&Carry na terenie całej Polski. Inaczej jednak niż w przypadku hal konkurencyjnego Makro Cash&Carry, ich oferta dostępna będzie tylko dla partnerów, a nie dla przedsiębiorców "z ulicy".
- Nie chcemy, by przy kasie spotkali się nasi klienci, czyli biorcy licencji Minutki, ze swoimi klientami, na co dzień robiącymi zakupy w Minutkach na osiedlu - tłumaczy Lesław Syguła, dyrektor rozwoju sprzedaży grupy Tradis.
Głównym narzędziem promocyjnym mają być umieszczane w placówkach plakaty reklamowe.
- Z naszych badań wynika, że zaledwie 20-30 proc. gazetek reklamowych, które trafiają do skrzynek na listy klientów, rzeczywiście jest przez nich zabieranych do domu, a nie od razu wyrzucanych. Dlatego w naszym przekonaniu plakaty w sklepach to bardziej efektywna forma reklamy – twierdzi Rafał Melanowicz.
Choć przez ostatnie pół roku rozwój Tradisu był niejako urzędowo zamrożony ze względu na umowę dotyczącą jego sprzedaży Eurocashowi, zarząd spółki nie zasypiał gruszek w popiele.
- Warunki porozumienia ze spółką Luisa Amarala nie pozwalały nam modyfikować istniejących konceptów, ale nie zabraniały pracy nad nowym systemem. Minutkę rozwijamy już od ponad roku, a placówki pilotażowe działają już w sześciu lokalizacjach – zdradza Lesław Syguła.
Wraz z rozwojem dyskontów z polskiego rynku FMCG (dóbr szybko zbywalnych) znikają tradycyjne sklepy spożywcze. W 2005 roku sklepów o powierzchni do 40 m2 było ponad 73 tys., dziś jest ich nieco ponad 51 tys. Zdaniem analityków rynku franczyza i systemy partnerskie mogą stać się jedyną szansą na przetrwanie dla mniejszych, regionalnych przedsiębiorstw z branży.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


