Żabka liczy na przejęcia
Spółka zamierza przejąć małe spożywczaki i całe sieci handlowe.
Żabka Polska chce rozwijać obie marki, których jest właścicielem – w 2012 roku spółka planuje otworzyć 250 sklepów Żabka (obecnie 2,5 tys. punktów) i 100 sklepów pod logo Freshmarket (aktualnie w sieci działa 80).
- To nasz priorytetowy projekt, bo Freshmarket osiąga lepsze parametry finansowe niż Żabka. Z naszych analiz wynika, że na rynku jest miejsce dla około tysiąca sklepów tej marki – mówi Jacek Roszyk, prezes zarządu spółki Żabka Polska i nie ukrywa, że w ciągu 5-6 lat chciałby uruchomić właśnie tyle Freshmarketów. - Miesięcznie podpisujemy około 10 umów z przedsiębiorcami, którzy dysponują atrakcyjnymi lokalizacjami.
Spółka chce przejąć niezależnych, drobnych detalistów oraz franczyzobiorców innych sieci. Dlatego do swojej oferty dla ajentów wprowadziła w marcu br. projekt „Sklep za czynsz”.
- W ten sposób pozyskaliśmy już sklepy dobrych marek franczyzowych, ale również te należące do niezrzeszonych detalistów, którzy nie radzili sobie na rynku. Właściciele oddają nam sklep w zarządzanie, a Żabka płaci im czynsz za wynajem, który stanowi równowartość ich dotychczasowych zarobków – tłumaczy Jacek Roszyk. - I w tym przypadku decydującym kryterium doboru partnerów jest atrakcyjna lokalizacja sklepu.
Chętka na nowe formaty
Drugim kierunkiem rozwoju spółki Żabka Polska będą przejęcia innych sieci handlowych. Inwestorzy wzięli na celownik sieci supermarketów i lokalne sieci małoformatowe.
- Pracujemy nad trzema potencjalnymi akwizycjami - mówi Zbigniew Rekusz, partner MID Europa Partners, funduszu private equity, który w marcu br. kupił spółkę Żabka Polska. - Prowadzimy negocjacje w sprawie kupna sieci sklepów o powierzchni do 1 tys. m2 i o obrotach do 1 mld zł i większych.
Jedna z potencjalnych transakcji może dotyczyć sprzedawanych przez Emperię sklepów Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Market.
Akwizycje - to zdaniem przedstawicieli spółki, kolejny krok do konsolidacji rynku handlowego, a tym samym element strategii działania funduszu MID Europa Partners, w którego portfolio znajduje się m.in. Grupa Lux-Med. Fundusz kupił spółkę Lux-Med, następnie zainwestował w przejęcia innych placówek medycznych, m.in. Medycyny Rodzinnej, CM LIM, czy Promedis, aby w przyszłości odsprzedać ją - jako silną i rentowną grupę - innemu inwestorowi.
- Inwestycja w Żabkę jest pierwszym krokiem w kierunku stworzenia grupy, która znajdzie się w pierwszej piątce największych sieci handlowych - zapowiada Zbigniew Rekusz.
Żabka w nowej szacie
To jednak nie koniec planów inwestycyjnych. Żabka rozpoczęła proces remodelingu sklepów, który polega na zmianie layoutu, części wyposażenia i poszerzeniu asortymentu o nowe kategorie (produkty mrożone i dania gotowe).
- Dzięki remodelingowi uzyskujemy o 15 proc. więcej powierzchni na półkach, co przekłada się na wzrost sprzedaży z metra kwadratowego – mówi Jacek Roszyk. - W 2010 roku wynosiła ona 24,6 tys. zł.
W pierwszej kolejności zmianom poddawane są sklepy w najlepszych lokalizacjach i o najwyższych obrotach. Remodeling jednego sklepu trwa pięć dni – koszty remontu ponosi spółka.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


