Władza wspiera franczyzę
W Wielkiej Brytanii, Polsce, a nawet... na Filipinach.
- Z pomocą rządu i preferencyjnym kredytowaniem przez brytyjskie banki, nowych franczyzodawców mogłoby przybywać w tempie 10 proc. rocznie. Rząd powinien zdać sobie sprawę, że franczyza ma potencjał, by zasilać gospodarkę brytyjską w większym stopniu, niż jakikolwiek inny sektor – tymi słowami prof. Roy Seaman, dyrektor firmy doradczej Franchise Development Services otworzył Narodowy Tydzień Franczyzy w Wielkiej Brytanii.
Jego zdaniem raptem 10 proc. sieci zdołało już nasycić swoje rynki, co oznacza, że znaczna większość ma wciąż ogromne szanse rozwoju.
- Nadszedł czas, by bezrobotni zaczęli przechodzić na swoje jako franczyzobiorcy, a nie zasilali szeregi etatowców - mówił Seaman, cytowany przez Norfolk Eastern Daily Press.
Adresat nie pozostał obojętny na apel. Simon Wright, deputowany do Izby Gmin oficjalnie przyznał, że franczyza zasługuje na wsparcie jako istotne źródło wzrostu.
- Rozumiem wagę franczyzy i jej wpływy na gospodarkę. Zapewniam, że rząd chce wspierać firmy franczyzowe – stwierdził.
Swoje poparcie zadeklarował też Mark Scott, dyrektor działu rozwoju franczyzy banku NatWest. Przyznał, że jego instytucja przeznaczyła 100 mln funtów na specjalny fundusz, z którego w tym roku już połowa została przekazana na wsparcie przedsiębiorstw franczyzowych.
- Zajmujemy się franczyzą od dawna i jesteśmy z nią bardzo związani. Każdego roku upada mniej niż 5 proc. firm franczyzowych, a aż 9 na 10 przynosi zyski - mówił bankowiec.
Pomocną dłoń do biorców i dawców licencji franczyzowych wyciągnął też polski rząd. Nad Wisłą franczyzę wspiera Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która finansuje szkolenia dla kandydatów na franczyobiorców i franczyzodawców prowadzone przez ostatnie dwa lata przez firmę doradczą PROFIT system. PARP objął też patronat nad tegorocznymi Targami Franczyza 2011 , które odbędą się w dniach 13-15 października w PKiN w Warszawie.
Wielka Brytania i Polska to nie jedyne kraje, w których franczyza cieszy się oficjalnym poparciem rządów. Władze Filipin przeznaczyły ostatnio milion dolarów na specjalny fundusz, którego celem ma być wspieranie lokalnych konceptów franczyzowych i promowanie ich na arenie międzynarodowej. Eksportem filipińskiej franczyzy ma się zająć Filipiński Związek Franczyzy wraz z Radą Rozwoju Eksportu.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


