Tania franczyza nigdy się nie nudzi

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wojciech Goduński, twórca franczyzowych konceptów gastronomicznych Biesiadowo oraz Crazy Piramid Pizza, zamyka usta wszystkim, którzy twierdzą, że na rynku nie ma miejsca na tanią franczyzę. Oba systemy kolejny rok z rzędu powiększyły się o więcej placówek, niż wcześniej zakładał właściciel. W ciągu ostatnich czterech miesięcy przybyło 15 nowych pizzerii Biesiadowo oraz dziewięć punktów Crazy Piramid Pizzerii, podczas gdy właściciel przewidywał otwarcie w sumie 20 placówek obu marek.

- Na dzień dzisiejszy mamy łącznie 72 placówki. Jesteśmy niemal pewni, że do końca roku uda nam się zwiększyć liczbę lokali do 80 – mówi Goduński.

Swoje sieci rozwija nie tylko w Polsce. W irlandzkiej miejscowości Cork już powstał pierwszy punkt Crazy Piramid, a rozmowy są prowadzone z kolejnymi pięcioma potencjalnymi biorcami licencji.

- Nadal prowadzimy rozmowy z masterbiorcami z Czech i Ukrainy. Otrzymaliśmy kilka zapytań o współpracę od rosyjskich przedsiębiorców z Archangielska i Saratowa – mówi Goduński.

W Polsce kolejne pizzerie pojawią się we Wrocławiu, Krakowie i Warszawie. Warunki przystąpienia do sieci nie uległy w ostatnim czasie zmianie. Aby otworzyć własną pizzerię trzeba dysponować własnym lokalem o powierzchni minimum 70 m2 oraz kwotą 42 tys. zł. Dla porównania, do otwarcia własnej Telepizzy potrzeba przynajmniej 120 tys. zł, a inwestycja we własny punkt Pizzy Dominium to kwota od 200 do 400 tys. zł.

Zdaniem przedsiębiorcy, koniunktura w branży gastronomicznej nie rozpieszcza restauratorów, ale...

- ... nie jest na tyle źle, żeby bić na alarm. Owszem, kryzys gospodarczy, podwyżka podatku VAT, a co za tym idzie i cen, oraz ciągle rosnąca konkurencja mają negatywny wpływ na branżę gastronomiczną i zapewne restauracje odczuwają zmniejszenie zysków, ale myślę, że to sytuacja przejściowa. Na pewno mogę powiedzieć, że zdecydowanie łatwiej jest utrzymać się na rynku lokalom sieciowym. Osobom, którzy marzą o własnej pizzerii odradzam działanie na własną rękę, gdyż jest to w obecnej sytuacji rynkowej bardzo ryzykowne. Zdecydowanie większe szanse na powodzenie biznesu mają przedsiębiorcy działający pod szyldem znanej marki – twierdzi Goduński.

(gum)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €