Małe firmy boją się euro

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Rzeczpospolita”, świadomość konsekwencji związanych z przyszłym wejściem Polski do strefy euro jest wśród krajowych menadżerów raczej niska, szczególnie w przypadku małych firm.

- Przygotowania do wprowadzenia euro powinny dotyczyć wszystkich obszarów działalności, m.in. strategii działania, zasobów ludzkich czy technologii – uważa Adam Durski z Cap Gemini Ernst & Young. Jego zdaniem, należy je wprowadzić, najlepiej jeszcze w tym roku.

Z szacunków Cap Gemini Ernst & Young wynika, że skala dostosowań koniecznych w przypadku wprowadzenia euro, liczona według nakładów pracy, jest prawie trzy razy większa niż w przypadku tzw. problemu roku 2000. Chodzi nie tylko o systemy informatyczne, ale też o dostosowania w dziedzinie zarządzania.

Tymczasem polscy menadżerowie nie przewidują, aby wprowadzenie euro w krajach eurolandu miało istotny wpływ na funkcjonowanie ich przedsiębiorstw. Konieczność zmian dostrzegają jedynie firmy duże. Przewidują one na przykład dostosowanie do euro swoich cenników, systemu informatycznego oraz wprowadzenie pewnych zmian w sposobie fakturowania, spodziewając się, że euro uprości ten proces. Małe firmy częściej obawiają się, że proces fakturowania ulegnie komplikacji.

Wiecej: Rzeczpospolita, 16 stycznia 2001
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €