Rynek stoi, Metrohouse & Partnerzy rosną
Ich biura nieruchomości pojawiły się w Lublinie, Bydgoszczy, Częstochowie i Kaliszu.
Sieć Metrohouse & Partnerzy powstała w 2010 roku w wyniku połączenia sieci Metrohouse i Partnerzy Nieruchomości. Dziś ma łącznie 54 biura, z czego 24 prowadzone są w systemie franczyzowym.
- Po zakończeniu rozmów z kolejnymi potencjalnymi franczyzobiorcami po raz pierwszy w historii firmy liczba placówek franczyzowych może wkrótce dorównać liczbie własnych placówek - mówi Dorota Gierach-Nowak, dyrektor Działu Franczyzy Metrohouse & Partnerzy.
Nowi franczyzobiorcy Metrohouse przyznają, że jednym z głównych kryteriów, jakim kierowali się podczas wyboru dawcy licencji, była wysokość opłat.
- Stawki opłat były ważne, ale tak naprawdę o decyzji zaważyła kultura organizacyjna firmy. Cała koncepcja biznesowa była zgodna z moimi wyobrażeniami o przyjaznym dla klientów biurze nieruchomości - mówi Teresa Mazurek, współwłaścicielka biura w Lublinie.
Nowością wśród franczyzobiorców jest wykorzystanie środków unijnych na rozpoczęcie działalności. W przypadku biura w Lublinie skorzystano z programów regionalnych dla nowych podmiotów działających na rynku mikroprzedsiębiorstw.
-Tak jak przy każdym wniosku należy nastawić się na sporo formalności. Podstawą jest dobry doradca, który pomoże w przełożeniu ciekawych pomysłów na unijne formularze - mówi Teresa Mazurek, której dotacje pozwoliły zakupić urządzenia mobilne, jak smartphony, iPady oraz kamerę termowizyjną.
Franczyzowym sieciom pośrednictwa nieruchomościowego nie przeszkadza zastój na rynku nieruchomości. Z badań Home Broker wynika, że w październiku przyszłego roku ceny mieszkań w największych miastach mogą być niższe o 3 proc. Na pesymistyczne nastroje w branży wpływa wysoka podaż nowych mieszkań, a także spora konkurencja między deweloperami, która dodatkowo zaniża ceny.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises
No featured franchises
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
AM AM Kebab zmienia zasady gry
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie...
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
Marka premium we franczyzie
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.