Gładki biznes

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Kiedy pracownik etatowy zostaje własnym szefem, czeka go wiele wyzwań i potencjalnych zagrożeń. Jednak przysłowiowego uczenia się na własnych błędach każdy chce uniknąć. W przypadku Katarzyny Omelianiuk zaowocowało trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności oraz wsparcie właściciela licencji. Dotychczasowe zajęcia franczyzobiorcy mają olbrzymi wpływ na sukces placówki partnerskiej. Franczyzobiorczyni BeautifulSkin była przed podpisaniem umowy z siecią zarówno pracownikiem, jak i pracodawcą.
– Stałam po obu stronach barykady: pracowałam etatowo na stanowisku handlowca, kilka lat wcześniej miałam też własną firmę. Rozpoczynając współpracę z BeatifulSkin wiedziałam, jakie problemy urzędowe mogę spotkać i jak sobie z nimi poradzić – mówi właścicielka salonu w Białymstoku.

Wybór franczyzy

Kiedy w drugiej połowie 2010 roku Katarzyna Omelianiuk zrezygnowała z pracy, była pewna jednego – nigdy więcej pracy na etacie. Dopiero szukanie własnego pomysłu na biznes skłoniło ją do refleksji, że trudno znaleźć coś odkrywczego, czego do tej pory nie było na rynku. A nawet jeśli już istniało, to wiązało się to z wysokim ryzykiem niepowodzenia. Ryzyko to spada znacznie, kiedy franczyzodawca przekazuje nam sprawdzone know-how.

– Zaczęłam od przeglądania ofert sieci w branżowym miesięczniku i na portalu. Chciałam otworzyć firmę bliską moim zainteresowaniom, ale również taką, na temat której mam już jakąś wiedzę. Sądzę, że to podstawowa zasada dotycząca wyboru biznesu dla siebie. Przecież nie chodzi o to, żeby przez kolejne lata wstawać rano z myślą: „znowu muszę do pracy” – dodaje.

Przed Katarzyną Omelianiuk pojawiły się dwie opcje – jedna z branży artykułów dla dzieci, ponieważ, jako matka, zna temat od podszewki. Druga – salon urody. Z badania lokalnego rynku wynikało, że w Białymstoku brakuje punktów oferujących epilację w cenach przystępnych dla przeciętnego klienta. Zdaniem franczyzobiorczyni cena zabiegu trwałego usunięcia owłosienia nie powinna przekraczać stu złotych, w przeciwnym wypadku może okazać się zaporowa dla wielu klientów.

Następnym krokiem były spotkania z przedstawicielami franczyzodawców, m.in. na jesiennych targach franczyzowych. Poznanie oferty kilku właścicieli licencji pozwoliło wybrać Katarzynie Omelianiuk właśnie BeatifulSkin Gabinet Fotoepilacji i Estetyki.

Od słów do czynów

Formalności związane z uruchomieniem salonu trwały dwa miesiące: od października 2010 roku, kiedy zapadła decyzja o podjęciu współpracy, do grudnia, gdy do placówki dotarło jej całe wyposażenie. Wcześniej franczyzodawca przesłał franczyzobiorczyni rozbudowaną umowę franczyzową. Pytania, które pojawiły się podczas jej analizowania, zostały rozwiane podczas spotkania z przedstawicielem sieci.

– To, co uwiarygodnia firmę to fakt, że nie wykręca się od udzielania odpowiedzi na żadne z pytań. Nigdy nie miałam poczucia, że ktoś próbuje mnie zbyć. Bieżące problemy mogłam wyjaśniać telefonicznie, mailowo oraz w trakcie spotkań – wspomina Katarzyna Omelianiuk.

Równolegle do rozmów z franczyzodawcą trwały poszukiwania lokalu, w którym miał znaleźć się salon. Lokalizacja była konsultowana z BeautifulSkin. Po podpisaniu umowy najmu powierzchni w centrum Białegostoku kolejnym etapem pracy było nadzorowanie majstrów, którzy zajmowali się remontem obiektu. Tuż przed otwarciem punktu firma zorganizowała szkolenie dla licencjobiorcy i pracownika.

Daniel Wilk

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €