Gładki biznes
– Własna firma uświadomiła mi, że wszystko zależy od mojego zaangażowania – mówi Katarzyna Omelianiuk, prowadząca gabinet fotoepilacji BeatifulSkin.
Kiedy pracownik etatowy zostaje własnym szefem, czeka go wiele wyzwań i potencjalnych zagrożeń. Jednak przysłowiowego uczenia się na własnych błędach każdy chce uniknąć. W przypadku Katarzyny Omelianiuk zaowocowało trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności oraz wsparcie właściciela licencji. Dotychczasowe zajęcia franczyzobiorcy mają olbrzymi wpływ na sukces placówki partnerskiej. Franczyzobiorczyni BeautifulSkin była przed podpisaniem umowy z siecią zarówno pracownikiem, jak i pracodawcą.
– Stałam po obu stronach barykady: pracowałam etatowo na stanowisku handlowca, kilka lat wcześniej miałam też własną firmę. Rozpoczynając współpracę z BeatifulSkin wiedziałam, jakie problemy urzędowe mogę spotkać i jak sobie z nimi poradzić – mówi właścicielka salonu w Białymstoku.
Wybór franczyzy
Kiedy w drugiej połowie 2010 roku Katarzyna Omelianiuk zrezygnowała z pracy, była pewna jednego – nigdy więcej pracy na etacie. Dopiero szukanie własnego pomysłu na biznes skłoniło ją do refleksji, że trudno znaleźć coś odkrywczego, czego do tej pory nie było na rynku. A nawet jeśli już istniało, to wiązało się to z wysokim ryzykiem niepowodzenia. Ryzyko to spada znacznie, kiedy franczyzodawca przekazuje nam sprawdzone know-how.
– Zaczęłam od przeglądania ofert sieci w branżowym miesięczniku i na portalu. Chciałam otworzyć firmę bliską moim zainteresowaniom, ale również taką, na temat której mam już jakąś wiedzę. Sądzę, że to podstawowa zasada dotycząca wyboru biznesu dla siebie. Przecież nie chodzi o to, żeby przez kolejne lata wstawać rano z myślą: „znowu muszę do pracy” – dodaje.
Przed Katarzyną Omelianiuk pojawiły się dwie opcje – jedna z branży artykułów dla dzieci, ponieważ, jako matka, zna temat od podszewki. Druga – salon urody. Z badania lokalnego rynku wynikało, że w Białymstoku brakuje punktów oferujących epilację w cenach przystępnych dla przeciętnego klienta. Zdaniem franczyzobiorczyni cena zabiegu trwałego usunięcia owłosienia nie powinna przekraczać stu złotych, w przeciwnym wypadku może okazać się zaporowa dla wielu klientów.
Następnym krokiem były spotkania z przedstawicielami franczyzodawców, m.in. na jesiennych targach franczyzowych. Poznanie oferty kilku właścicieli licencji pozwoliło wybrać Katarzynie Omelianiuk właśnie BeatifulSkin Gabinet Fotoepilacji i Estetyki.
Od słów do czynów
Formalności związane z uruchomieniem salonu trwały dwa miesiące: od października 2010 roku, kiedy zapadła decyzja o podjęciu współpracy, do grudnia, gdy do placówki dotarło jej całe wyposażenie. Wcześniej franczyzodawca przesłał franczyzobiorczyni rozbudowaną umowę franczyzową. Pytania, które pojawiły się podczas jej analizowania, zostały rozwiane podczas spotkania z przedstawicielem sieci.
– To, co uwiarygodnia firmę to fakt, że nie wykręca się od udzielania odpowiedzi na żadne z pytań. Nigdy nie miałam poczucia, że ktoś próbuje mnie zbyć. Bieżące problemy mogłam wyjaśniać telefonicznie, mailowo oraz w trakcie spotkań – wspomina Katarzyna Omelianiuk.
Równolegle do rozmów z franczyzodawcą trwały poszukiwania lokalu, w którym miał znaleźć się salon. Lokalizacja była konsultowana z BeautifulSkin. Po podpisaniu umowy najmu powierzchni w centrum Białegostoku kolejnym etapem pracy było nadzorowanie majstrów, którzy zajmowali się remontem obiektu. Tuż przed otwarciem punktu firma zorganizowała szkolenie dla licencjobiorcy i pracownika.
Daniel Wilk
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


