Gramy do jednej bramki

Marta Wrzalik miała wiele pomysłów na firmę. Prawie dwa lata temu zainwestowała w szkółkę piłkarską Socatots.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Franczyzobiorczyni rozpoczęła współpracę z siecią Socatots we wrześniu 2010. Wcześniej przez dziesięć lat pracowała na etacie – najpierw w sektorze IT, później w branży farmaceutycznej. Zrezygnowała, bo postanowiła w większym stopniu decydować o swoim życiu zawodowym i zacząć rozwijać się w innych dziedzinach.
– Nie widziałam już dla siebie perspektyw. Nie satysfakcjonowała mnie zmiana nazwy stanowiska na wizytówce. W pracy wykonywałam polecenia szefa, choć wiedziałam, że nie zawsze są słuszne. Chciałam to zmienić i zacząć robić rzeczy, które mają sens i rzeczywiście przynoszą efekty – opowiada Marta Wrzalik.
Od znajomych dowiedziała się o szkółkach Socatots, w których wspólnie z rodzicami ćwiczą dzieci od 6. miesiąca do 5. roku życia.
– Sama jestem mamą i bardzo dbam o prawidłowy rozwój moich dzieci. Kiedy szukałam zajęć dla mojej młodszej córki, wszędzie byłam odsyłana z kwitkiem, bo zajęcia były przeznaczone dla dzieci powyżej 5. roku życia – mówi Marta Wrzalik, która we Wrocławiu prowadzi osiem szkółek Socatots.
Cenna pomoc
Do współpracy z Socatots przekonały ją merytoryczne podstawy i międzynarodowe doświadczenie sieci. Dodatkowym atutem były gotowe narzędzia, wyposażenie i zasięg działań marketingowo-wizerunkowych. To, jak mówi, ogromna oszczędność czasu dla początkującego przedsiębiorcy.
– Franczyzobiorca otrzymuje sprawdzony produkt. Wszystko jest dopracowane i spójne. Choć była to moja pierwsza przygoda z franczyzą, to czułam, że mogę liczyć na wsparcie, bo wszyscy gramy do jednej bramki i mamy wspólny cel – wymienia.
Jak dodaje Marta Wrzalik wiedza i doświadczenie liczą się w tym biznesie podwójnie.
– Rodzice to wymagający klienci, dlatego wybierają tylko sprawdzone i pewne pomysły, którym mogą zaufać. Tu, podobnie jak w szkole, metoda nauczania musi mieć swoje podstawy, wiarygodne wyniki. To właśnie gwarantuje franczyza – podkreśla franczyzobiorczyni.
Socatots to autorska metoda treningowa, dlatego ogromną rolę pełnią tu szkolenia.
– Nasze zajęcia odbywają się według ściśle określonych zasad, które muszą znać zarówno trenerzy, jak i franczyzobiorcy. Wiedzę przekazuje franczyzodawca, czyli w naszym przypadku centrala w Szczecinie, gdzie dwa razy do roku odbywają się szkolenia – tłumaczy Marta Wrzalik.
Oprócz tego franczyzobiorcy z całego świata spotykają się w Anglii, gdzie biorą udział w szkoleniu prowadzonym przez Simona Clifforda, pomysłodawcę i twórcę Socatots.
– O udziale w szkoleniach w Leads decydujemy wspólnie z centralą. Uważam, że każdy przynajmniej raz powinien wziąć w nich udział – dodaje.
Zdobyć rodzica i trenera
Na świecie Socatots to metoda doskonale znana, za to w Polsce wciąż jeszcze nowa, dlatego pozyskanie nowych klientów wymaga pracy.
– W naszych zajęciach mogą brać udział nawet półroczne maluchy. Zdarza się, że rodzice mylą pojęcia i traktują to jak trening piłkarski. Inni z kolei nie wyobrażają sobie co można robić z dzieckiem, które jeszcze nawet nie chodzi. Ćwiczenia Socatots mają formę zabawy i dobrane są odpowiednio do wieku, tak aby usprawniły rozwój dziecka i budowały prawidłowe nawyki ruchowe – wyjaśnia Marta Wrzalik.
Marta Wrzalik jest zadowolona ze swojej decyzji o własnym biznesie. Zgadza się z teorią, że w grupie siła.
– Franczyza narzuca nam pewne zasady i ma swoje prawa. Dostosowanie się do nich to jednak niewysoka cena jak za gotową receptę na biznes – stwierdza i zapowiada nowe lokalizacje zajęć dla kolejnych grup.
Karolina Bałachowicz
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...