Zrób to sam w małym mieście

Hegemonia aglomeracji powoli dobiega końca. Teraz przyszedł czas na otwieranie sklepów dla majsterkowiczów w mniejszych miejscowościach.
Mniejsze miejscowości coraz częściej są celem dużych sieci oferujących artykuły dla majsterkowiczów i ogrodników. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że rynek marketów budowlanych w dużych aglomeracjach jest już nasycony i niewiele jest miejsca na nowe placówki. Poza tym mniejsze miasta, gdzie wiele osób mieszka w domku z ogródkiem, to naturalne źródło potencjalnych klientów, którzy chętnie wydadzą kilka złotych na ładne kwiatki czy nowe grabie. Zgodnie z tym trendem rozwija się Grupa Muszkieterów, która otworzyła swój supermarket budowlany Bricomarché w Świeciu. W mniejszych miastach swoje placówki otwiera również Mrówka, pod której logo działa 77 sklepów. Podobny klucz rozwoju przyjęły też Obi i Leroy Merlin. Duże aglomeracje zdominowała Castorama, która ma nad Wisłą 58 sklepów. Największe miasta wybrała również szwedzka sieć Jula, która w tym roku wchodzi do Polski.
Supermarkety Bricomarché lokowane są najczęściej w małych i średnich miastach, co pozwala właścicielom poznać potrzeby i problemy mieszkańców, a przez to dostosować ofertę i politykę cenową do ich możliwości. Współpraca z samorządem pomaga lokalizować kolejne sklepy zgodnie z potrzebami mieszkańców.
- Sukces supermarketu zależy w 90 proc. od lokalizacji. Żeby zarabiać, trzeba dobrze znać rynek, na którym się działa – mówi Maciej Nowicki, który wraz z żoną prowadzi punkty sieci w Rawie Mazowieckiej i Piotrkowie Trybunalskim.
Supermarket Bricomarché otwarty w województwie kujawsko-pomorskim to już 79 placówka sieci w Polsce. Sklep ma ponad 1,6 tys. m2 powierzchni sprzedażowej, a klienci mogą wybierać spośród 15 tys. artykułów budowlanych, ogrodowych oraz dekoracyjnych. Przy markecie działają też dwie hale sprzedażowe – ogrodowa i budowlana. W nowym sklepie Grupy Muszkieterów zatrudnienie znalazło 28 osób.
Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem ponad 190 niezależnych polskich przedsiębiorców. Zarządza siecią 168 supermarketów spożywczych Intermarché oraz 79 sklepami budowlanymi Bricomarché. Pod względem obrotów Muszkieterowie tworzą największą grupę franczyzową w Polsce.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej