Precedens z podróbkami
Czy producent musi mieć zarejestrowany w Polsce znak towarowy by GUC chronił jego własność?
Jak podaje „Gazeta Wyborcza”, dwaj producenci narzędzi z Niemiec zaskarżyli do NSA decyzję GUC zwalniającą transport narzędzi elektrycznych opatrzonych znakami tych firm, a będących podróbkami ich towarów.
GUC tłumaczy swoją decyzję tym, że niemieckie firmy do swoich wniosków, o ochronę własności, nie dołączyły wyciągów z polskiego rejestru znaków towarowych, które świadczyłyby o tym, że ich marki podlegają ochronie na naszym rynku, ani świadectwa rejestracji międzynarodowej na podstawie tzw. porozumienia madryckiego.
Niemcy uważają, że GUC nie ma prawa wymagać wymienionych świadectw, ochrona przysługuje im z mocy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.
O tym jakie dokumenty są niezbędne do wydania przez GUC decyzji o ochronie własności, zadecyduje NSA, ogłoszenie wyroku ma nastąpić 7 lutego.
Więcej: Marcin Musiał, Gazeta Wyborcza, 28 stycznia 2002Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej