Duży polski gracz w handlu
Były właściciel Elektromisu rozwija już swoją trzecią sieć handlową - sieć sklepów Żabka
Jak podaje „Profit”, Żabki są coraz bardziej widoczne na polskich ulicach. Od dwóch lat sieć tych małych sklepów spożywczych rozwija kontrowersyjny poznański biznesmen Mariusz Świtalski. Zabki to kolejna z serii sieci handlowych stworzonych przez tego biznesmena. Wcześniej były sklepy dyskontowe Biedronka i hurtownie Elektromis.
Żabki plasują się dziś na dziewiątym miejscu pod względem popularności sieci handlowych. Wzorem dla nich jest 21 tys. amerykańskich sklepów „7-eleven”. Podobnie mają być „sklepami zawsze po drodze” o powierzchni handlowej 50 mkw. i usytuowanymi na rogu ulicy. Przy tworzeniu sieci sklepów założono, że zasięg oddziaływania sklepów będzie obejmował 300 metrów, klienci winni robić w nich zakupy mniejsze, ale często.
- Jeśli chodzi o sieci handlowe, to Mariusz Świtalski nie ma polskich konkurentów tak nastawionych na sukces finansowy – mówi Marcin Billewicz, prezes Investor Relation Partners - Wyjątkiem jest tu spółka Eldorado, ale ta skupia się na trochę innym segmencie rynku. Polscy handlowcy boją się konkurować z zagranicznym kapitałem.
Więcej: Piotr Karnaszewski, Profit, 28 stycznia 2002Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej