Franczyzę w USA czeka dobry rok
Kolebka systemów franczyzowych po trzech latach posuchy znów zanotuje wzrosty.
2011 rok, podobnie jak dwa poprzednie, nie był dla amerykańskiego rynku franczyzy zbyt łaskawy. Jak podaje Międzynarodowy Związek Franczyzy (IFA), liczba sieciowych biznesów w Stanach zmalała trzeci raz z rzędu, tym razem o 0.6 proc.
- Spadek był większy, niż się spodziewaliśmy – powiedział w wywiadzie dla Wall Street Journal Steve Caldeira, szef IFA. – Jedną z przyczyn był prawdopodobnie brak dostępu do kredytów dla przedsiębiorców. Nie doceniliśmy też negatywnego trendu panującego w gospodarce.
Amerykański sektor franczyzowy może jednak odetchnąć z ulgą. IFA prognozuje, że w 2012 grono firm prowadzonych w systemie partnerskim urośnie o 1,9 proc. Istniejące firmy będą zatrudniać więcej i zwiększą sprzedaż – najbardziej w branżach usług dla biznesu i klientów indywidualnych.
Najwięcej franczyzowych biznesów przybędzie w gastronomii, zwłaszcza w segmencie restauracji szybkiej obsługi (ich liczba ma wzrosnąć o 21 proc). To właśnie fast-foodowe sieci zanotują największe obroty na całym rynku franczyzowym (26 proc.) w USA.
Sieci franczyzowe w Stanach Zjednoczonych zatrudniają łącznie ponad 9,1 mln osób w ponad 828 tys. placówek. Co roku wypracowują ok. 4 proc. amerykańskiego PKB. W Polsce biznesów franczyzowych jest 38 tys., a ich wkład do PKB jest ok. pięciokrotnie mniejszy, niż za Atlantykiem.
(gum)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


