Z budowy na stronę www

Właściciele hurtowni elektrotechnicznej TIM postanowili uniezależnić się od sytuacji panującej na rynku budowlanym. Doszli do wniosku, że nadszedł czas by zaistnieć w wirtualnym świecie.
Firma TIM, zajmująca się do tej pory dystrybucją sprzętu elektrotechnicznego, przejęła kontrolę nad e-sklepem Narzędzia.pl. Spółka liczy na to, że dzięki wzbogaceniu oferty o nowe produkty i wprowadzeniu zakupów internetowych zyska nowych klientów. Przede wszystkim jednak poszerzenie oferty jest próbą zerwania więzów z rynkiem budowlanym.
- Przejmując kontrolę nad sklepem Narzędzia.pl rozpoczęliśmy działania mające na celu uniezależnienie się od branży budowlanej, dla której rok 2012 stanowi duży znak zapytania. Wkrótce zakończą się inwestycje związane z EURO 2012, a program „Rodzina na swoim” realizowany na nowych zasadach ma coraz mniejszy wpływ na sprzedaż i budowę mieszkań - tłumaczy Artur Guzik, dyrektor sprzedaży w firmie TIM SA.
Rynku elektronarzędzi nie cechuje tak duża sezonowość jak sektor budowlany. Do tej pory działalność spółki TIM była uzależniona od pory roku, a gdy temperatura zbyt długo utrzymywała się poniżej zera odbijało się to na dochodach.
- Branżę budowlaną cechuje sezonowość w podwójnym znaczeniu. Z jednej strony chodzi o pory roku i wpływ warunków atmosferycznych na realizację inwestycji. Dla przykładu - mroźna zima z dużymi opadami śniegu w 2010 roku sprawiła, że prace w terenie uległy opóźnieniu, co przełożyło się na popyt na artykuły elektrotechniczne. Również koniunktura rynkowa w budownictwie jest bardzo zmienna. Dlatego postanowiliśmy poszerzyć zakres naszej działalności – opowiada Artur Guzik.
Obecnie TIM liczy 30 hurtowni, z czego 21 to oddziały własne. Od tej pory wszystkie nowe placówki mają powstawać w systemie franczyzowym. TIM SA swoje hurtownie lokuje w miastach liczących powyżej 10 tys. mieszkańców przy trasach wylotowych lub w pobliżu punktów sprzedaży materiałów budowlanych.
(asz)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej