Biznes pełną parą

Klienci często pytają mnie, czy mobilna myjnia parowa to biznes sezonowy. Odpowiedź brzmi: zdecydowanie nie - mówi Katarzyna Hemmerling, właścicielka sieci SteamArt Mobile.
Sieć SteamArt Mobile jest obecna na rynku od dwóch lat. Jak do tej pory przebiega rozwój firmy?
Od samego początku przyświecała nam myśl o uruchomienia systemu franczyzowego, dlatego staraliśmy się patrzeć na własny biznes od strony naszych przyszłych partnerów. Praktyczny brak budżetów marketingowych na wstępnym etapie pracy wymuszał od nas bardzo duże zaangażowanie w sprzedaż bezpośrednią. Niezliczona ilość wykonanych prezentacji, odbytych spotkań i nieprzespanych nocy w ciągłej podróży szybko przyniosła efekty – do końca pierwszego roku aktywnej sprzedaży mieliśmy już blisko 30 jednostek franczyzowych. Od ponad roku firma coraz bardziej się rozrasta, zatrudniamy kolejnych pracowników, budujemy oddziały, przeszliśmy rebranding i stworzyliśmy portal ZamowMycie.pl – jedyny portal na polskim rynku pozwalający zamówić online myjnię parową. Pracujemy również nad systemem myjni stacjonarnych – pierwsze takie punkty pod naszym logo już istnieją i w najbliższym czasie planowane są otwarcia kolejnych.
Jakie są plany na 2012 rok?
Przede wszystkim praca nad pozyskaniem nowych franczyzobiorców, ponieważ naszym celem jest utrzymanie pozycji największej w Polsce sieci mobilnych myjni parowych. Najbliższe pół roku to także inwestycja w zwiększenie rozpoznawalności sieci wśród klientów – planujemy duże kampanie radiowe, outdoorowe oraz internetowe. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której konsument konieczność umycia czy wyczyszczenia czegokolwiek, nie tylko auta, będzie kojarzył z portalem ZamowMycie.pl i naszymi jednostkami mobilnymi.
Czy franczyza spod znaku SteamArt Mobile to biznes sezonowy?
Klienci często zadają nam to pytanie. Odpowiedź brzmi – zdecydowanie nie. Mobilna myjnia parowa działa nie tylko, gdy warunki atmosferyczne są sprzyjające, bo ma całą gamę zastosowań – nie tylko czyszczenie samochodów. Jednostka mobilna wyposażona jest między innymi w urządzenie parowe oraz w urządzenia do prania pianowego. Jako przykład mogę podać np. pranie dywanów, wykładzin oraz kanap czy sof w domu klienta, dezynfekcję łazienek w hotelach, dezynfekcję hal produkcyjnych w firmach przetwórstwa spożywczego. Zarobek jednostki wynikający z mycia aut stanowi średnio połowę generowanych przychodów. Reszta to usługi specjalistyczne, które można wykonywać dzięki oferowanym przez SteamArt Mobile urządzeniom.
W jakiej lokalizacji warto otworzyć własny biznes w sieci SteamArt Mobile?
Nie ma znaczenia, czy miasto, w którym działa franczyzobiorca jest dużą aglomeracją czy małą miejscowością. Spotykając się z każdym potencjalnym partnerem prowadzimy dokładny wywiad: skąd jest, jaki ma pomysł na biznes, na jakich klientów się nastawia. Taka wiedza pozwala nam kierunkować jego działania tak, aby skutecznie pozyskiwał stałych klientów.
Jak oceniają Państwo rynek tego typu usług w Polsce w porównaniu z krajami zachodniej Europy?
W Polsce, w przeciwieństwie do niektórych krajów europejskich, myjnie parową można prowadzić bez pozwoleń środowiskowych. Jednak ze względu na standard życia, zamożność obywateli jak i większą świadomość konieczności stosowania rozwiązań ekologicznych rynek Europy zachodniej ogólnie ujmując jest łatwiejszy, szczególnie jeżeli chodzi o pozyskanie konsumenta. Dlatego uruchomiliśmy już jednostki w Danii, Anglii czy Irlandii. Rynek polski również się zmienia, toteż liczymy, że i nad Wisłą branża będzie się rozwijać.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU

AgencjaTlumaczen.pl

Auto Gamma

Break & Wash

Car for You

Centrum Relaksu i Walki ze Stresem ODLOT

Citybox24.pl – Magazyny samoobsługowe

Czyste Powietrze

epaka.pl

Extra Services

Fashion Laundromat

Fundacja Fotowoltaiki i termomodernizacje

Furgonetka Punkt

Kobieta i Rozwód
Centrum rozwodowe

Mail Boxes Etc.

Mazfor

Museum of Senses

Orange Energia

Pralnia EBS

Qjob

Quick Ride

Rentabox24

Ship Center

Speed Queen

Upadłości - Ekspert

Wynajmij Dostawczaka
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej