Butik zarabia na spadkach

Większość sklepów odzieżowych, ze względu na kryzys, stopniowo traci klientów. Butik zyskuje.
Przez cały rok 2011 branża odzieżowa odczuwała skutki światowego kryzysu. Najbardziej dotknął on sklepy ze średniej półki cenowej. Liczba klientów zmniejszyła się, a Ci którzy pozostali kupowali mniej. Konieczne było obniżenie cen ubrań oraz zmniejszenie produkcji. Jednak dla sklepów sprzedających ubrania po niskich cenach kryzys okazał się nieoczekiwaną szansą.
- Nieliczne firmy, takie jak Butik, w ciągu ostatnich dwóch lat zyskały dodatkowych klientów. W okresie jesienno-zimowym do sprzedaży trafiła szeroka gama produktów z ekologicznego futra, które okazały się strzałem w dziesiątkę. W tym samym momencie w sklepach Butik pojawiły się również pierwsze marynarki, których sukces zachęcił nas do przygotowania jeszcze szerszej oferty żakietów na nadchodzący sezon- opowiada Jakub Nowicki, prezes firmy.
Stało się tak ponieważ klienci stopniowo zaczęli przechodzić do niższej półki cenowej. Właściciele sklepu postanowili to wykorzystać i przystosowali ofertę dostosowaną do potrzeb nowej grupy odbiorców.
Firma Butik pierwszy sklep otworzyła w 2001 roku. Obecnie posiada 155 punktów sprzedaży. Sklepy otwierane są w centrach miast, przy głównych ulicach, na deptakach i w centrach handlowych. Inwestycja związana z otwarciem sklepu waha się pomiędzy 700 zł a 1,5 tys. zł za 1 m2 powierzchni sklepu.
(asz)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej