Makro przechodzi do kontrataku

Po fuzji głównych konkurentów zdetronizowany gigant rynku handlowego szuka asów w rękawie.
Makro Cash & Carry pozostaje liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego w Polsce, jednak niedawna fuzja Eurocashu i dystrybucyjnej części Grupy Handlowej Emperia zdetronizowała go z pozycji największego dystrybutora FMCG pod względem obrotu. Wzmocniony Tradisem Eurocash może liczyć na roczne przychody rzędu 14 mld zł, podczas gdy sprzedaż Makro w 2010 roku sięgnęła niecałych 8 mld zł.
Dotychczasowy lider nie zamierza jednak spoczywać na laurach. W grudniu otworzył trzy nowe punkty dla klientów z sektora handlu detalicznego. Makro Punkty powstały w Tarnobrzegu, Pile i w Gorzowie Wielkopolskim. Grupa ma w Polsce dziewięć takich placówek. Pierwszy rozpoczął działalność w październiku 2009 w Tarnowie. W 2010 roku otwarto trzy kolejne: w Lesznie, Słupsku, Radomiu. W 2011 roku dołączyło do nich pięć nowych placówek, w tym między innymi w Nowym Targu oraz Jeleniej Górze.
Nowe placówki to nie jedyny element kontrofensywy Makro. Grupa nawiązała też współpracę z PizzaPortal.pl, największą witryną zamawiania pizzy online.
Makro Cash & Carry stara się rozwijać swoją ofertę nie tylko poprzez zwiększanie artykułów na półce. W ramach współpracy z PizzaPortal.pl stworzony został specjalny program rabatowy dedykowany restauracjom włoskim. Restauratorzy biorący udział w programie za zakupy zrobione w Makro otrzymają bony towarowe do wykorzystania w sklepach grupy. PizzaPortal.pl z kolei zaoferuje uczestnikom programu bezpłatną instalację systemów zamówień online na stronie restauracji, a także duże obniżki na prowadzone przez siebie kampanie marketingowe.
- Widzimy, że Polacy coraz chętniej zamawiają online niż przez telefon. Restauracja, która na swojej stronie ma tylko numer telefonu jest mniej konkurencyjna - mówi Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...