Biznes w małym miasteczku

5.10.15 zmienia strategię otwierania sklepów franczyzowych. Kto na tym zyska, a kto straci?
Należąca do firmy Komex sieć 5.10.15 otwiera właśnie kolejny sklep, tym razem w Bytowie. Będzie to już 50. punkt franczyzowy działający pod tą marką. Właściciel lokalu zamienił prowadzoną wcześniej restaurację na dziecięce ubranka.
Przedsiębiorca zdecydował się na współpracę z 5.10.15 aby zmniejszyć koszty prowadzenia działalności, bo wiążąc się ze znaną marką nie musi martwić się o reklamę i regularne dostawy towaru.
- W lokalu przy ulicy Wojska Polskiego trwają już prace adaptacyjne, sklep powinien zostać otwarty w połowie lutego. Na początku w sklepie mają pracować dwie osoby – mówi franczyzobiorca, Henryk Wiczkowski.
W 2011 r. 5.10.15 powiększył sieć sprzedaży o prawie 20 proc., głównie opierając się na rozwoju sklepów franczyzowych.
- W tym roku również stawiamy na franczyzę. Zamierzamy otwierać nasze sklepy w miastach, w których żyje co najmniej 15 tys. mieszkańców (dotychczas 20 tys.). Powodem tych zmian są dobre wyniki sprzedaży osiągane w 2011 roku przez sklepy lokowane w mniejszych miastach – mówi Paweł Okpisz, manager ds. franczyzy 5.10.15. - Udało nam się również stworzyć zupełnie nowy sklep internetowy, który zyskał wiele przyjaznych dla klientów rozwiązań. Kolejne działanie związane było z otwarciem pierwszego sklepu w nowym koncepcie meblowym, który pozwala na optymalną prezentację naszej oferty odzieży, obuwia i akcesoriów - dodaje.
5.10.15 jest jedną z największych sieci sprzedających odzież dziecięcą. W Polsce działa od 1993r. i prowadzi 178 placówek. Firma zajmuję się produkcją i sprzedażą odzieży w przedziale wiekowym od okresu niemowlęcego do 12 roku życia. Wnętrza sklepów nawiązują klimatem do dziecięcego pokoju.
Opłata licencyjna wynosi 15 tys. złotych, do tego dochodzi koszt adaptacji lokalu w wysokości ok. 800 zł za m2. Dodatkowo Komex wymaga zabezpieczenia w postaci weksla oraz depozyt zwrotny w wysokości 20 tys zł.
(lp)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej