Salony meblowe lubią konkurencję
Czy franczyzowy salon meblowy sprawdzi się w 20-tysięcznym mieście? Przekona się o tym przedsiębiorca z Jędrzejowa.
W liczącym 20 tys. osób Jędrzejowie w województwie świętokrzyskim powstanie czwarty sklep franczyzowy. Do tej pory Abra sprzedała licencję przedsiębiorcom z Oświęcimia, Nysy i Łowicza, wiosną ruszą punkty w Olkuszu i Chrzanowie. Firma oferuje franczyzę wyłącznie w miastach nie przekraczających 50 tys. mieszkańców. W większych miastach istnieją już salony własne sieci. Wbrew wyobrażeniom niektórych dobrą lokalizacją sklepu meblowego jest otoczenie konkurencji. Punkt w Jędrzejowie znajduje się na ulicy dedykowanej artykułom remontowo-budowlanym oraz wyposażenia wnętrze. Podobnie jest w przypadku sklepu w Nysie - w jego okolicy działają: Jysk, Media Expert, PSB Mrówka, Ruck Zuck i Komfort.
- Abra, która dysponuje obecnie 74 sklepami własnymi, prowadzi zakrojone działania marketingowe, zarówno w telewizji, prasie kobiecej, jak i katalogach produktowych. Ponadto każdy franczyzobiorca dostaje szereg narzędzi promocyjnych takie jak przeceny, opieka gwarancyjna, program lojalnościowy czy sprzedaż ratalną - mówi Dorota Placzyńska, manager ds. rozwoju sieci Abra SA.- Biorąc pod uwagę fakt, że nie wszyscy dysponują odpowiednimi środkami finansowymi proponujemy wsparcie w postaci nieoprocentowanego kredytu kupieckiego i rozłożenia okresu płatności za towar. Sklep powinien znajdować się w atrakcyjnej części miasta i mieć dostęp do parkingu. Nie wszystkie obiekty spełniają te kryteria. Okazuje się, że mniejszych miastach brakuje odpowiednich lokali, a ceny najmu są często znacznie wyższe niż w dużych miastach.
![]() |
Otwierając nowy punkt musimy liczyć się z wydatkiem rzędu 120 tys. zł. Najważniejszy jest odpowiedni dobór lokalizacji obiektu handlowego. Przedsiębiorcy, którzy chcą otworzyć salon Abry potrzebują ok. 600 m2 powierzchni. |
Firma była w mijającym tygodniu jednym z wystawców na targach meblowych. Tego typu imprezy są szansą dla sieci handlowych, które w ten sposób mogą nawiązać nowe kontakty z producentami.
We wrześniu 2011, spółka stała się częścią grupy Steinhoff International, potentata na światowym rynku dystrybucji i sprzedaży artykułów wyposażenia wnętrz. Dzięki temu wzrosły perspektywy rozwoju sieci, która teraz ma znacznie większe możliwości finansowe. Przedsiębiorcy, którzy przystąpią do programu franczyzowego otrzymują pełne wsparcie w trakcie otwierania i prowadzenia salonu. Towar zamawiany jest bowiem dla całej sieci, a właściciel salonu nie musi posiadać nawet magazynu ponieważ może korzystać z systemu logistycznego Abry.
(dw), (lp)
ZOBACZ W KATALOGU
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Komfort
Sklepy z podłogami i drzwiami
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...



