Mniejsze zyski u McDonald’s
Chicago: McDonald’s Corp, największy na świecie operator restauracji szybkiej obsługi, zanotował znaczny spadek zysków w IV kwartale 2001
Firma tłumaczy gorsze wyniki spadkiem sprzedaży w Ameryce Łacińskiej i Azji. Jest to już piąty z kolei spadek kwartalnych zysków amerykańskiej korporacji. W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, zysk netto spadł o 40 proc. do 271,9 mln. USD. Słaby IV kwartał przesądził o znacznym pogorszeniu wyników rocznych McDonald's. Zysk netto wyniósł "tylko" 1,6 mld. USD, czyli spadł o 17 proc. w porównaniu z rokiem 2000.
Gorsze wyniki centrali nie odbiły się na franchisobiorcach, całkowita roczna sprzedaż sieci wzrosła o 450 mln. USD do kwoty 40,6 mld. USD. Szef koncernu Jack Greenberg stwierdzi, że za słabsze wyniki odpowiedzialne jest pogorszenie światowej koniunktury gospodarczej i spadek zaufania konsumentów wywołany chorobą wściekłych krów. Na wynikach odbiły się również koszty restrukturyzacji przeprowadzanej w zeszłym roku.
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


