Łukoil tworzy sieć

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42
Jak podaje „Puls Biznesu”, do końca przyszłego roku Łukoil chce zbudować sieć co najmniej 200 stacji benzynowych. Deklaruje, że część obiektów mógłby przejąć od PKN Orlen. Na ukończeniu są prace nad ofertą inwestycji w polskie zakłady chemiczne.

- Analizujemy sprawę zakupu działających stacji paliw. Sprzedającymi mogą być zarówno firmy zagraniczne, jak i polscy właściciele niedużych prywatnych sieci. Nie wyłączamy możliwości fragmentarycznego nabycia stacji proponowanych przez PKN Orlen – mówi Nikołaj Wałow, dyrektor generalny Łukoil Polska.

W związku z modernizacją sieci sprzedaży detalicznej PKN Orlen może wyłączyć z sieci własnych stacji około 100 obiektów. Sieć Orlenu liczy nieco ponad 2 tys. stacji, z czego prawie 1,4 tys. to obiekty własne, a 600 to stacje patronackie. Łukoil ma około 3 tys. stacji benzynowych, z czego 1,3 tys. w Rosji, około 400 w Europie i ponad 1,2 tys. w USA.

Więcej: Marcin Goralewski, Puls Biznesu, 31 stycznia 2002
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €