Carrefour ściął prezesa
Carrefour odnotował spadek sprzedaży. Zarząd spółki wyciągnął konsekwencje.
Lars Olofsson pełnił funkcję prezesa francuskiej spółki od stycznia 2009 roku. W ciągu minionych trzech lat wartość rynkowa międzynarodowej sieci detalicznej spadła o około 7 mld euro. Na osłabienie kondycji firmy wpłynęły m.in. plany restrukturyzacji największych placówek w Europie i spadek sprzedaży na rynku francuskim. Zdaniem ekspertów z firmy badawczej Planet Retail, Carrefour za panowania Oloffsona skupił się na kosztownych przebudowach obiektów zamiast rozwijać alternatywne dla sklepów wielkopowierzchniowych kanały sprzedaży (np. sklep internetowy z odbiorem w placówce stacjonarnej).
W drugiej połowie stycznia Carrefour ogłosił, że zysk za 2011 r. będzie niższy o 15-20 proc. rok do roku ze względu na mniejszą sprzedaż w Europie i Azji.
Na początku lutego br. zarząd spółki zdecydował się odwołać dotychczasowego szefa korporacji i na jego miejsce powołał Georgesa Plassata. Plassat w latach 90. był prezesem spółki zarządzającej francuską siecią supermarketów Casino, kierował hiszpańskim oddziałem Carrefoura, a przez ostatnie 11 lat kierował spółką Vivarte, dystrybutorem obuwia. W kwietniu dołączy do Carrefoura jako dyrektor ds. operacyjnych, a w czerwcu po zgromadzeniu udziałowców oficjalnie przejmie fotel prezesa. Co postanowi nowy szef i jak jego decyzje przełożą się m.in. na polski oddział sieci? Na razie nie wiadomo. Jednym z pierwszych zadań Plassata będzie najprawdopodobniej opracowanie nowej strategii dla całej grupy.
(awh)
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


