Partnerstwo jak w banku

Mimo że coraz więcej polskich banków zamyka swoje placówki, Alior Bank ma się dobrze. Pomaga mu w tym Rada Partnerów.
W 2011 roku Alior Bank otworzył 150 punktów agencyjnych. Na tle całego rynku franczyzy bankowej taki wynik oznacza spory sukces, bo liczba placówek partnerskich w branży zmniejszyła się o ok. 400.
- Kluczem do sukcesu rozbudowy naszej sieci było stworzenie dogodnych warunków do rozwoju własnego biznesu pod marką Alior Banku, a także zapobieganie wewnętrznej konkurencji pomiędzy poszczególnymi partnerami. Zgodnie z zasadą rejonizacji bank nie otwiera własnych punktów ani nie udziela licencji kolejnym franczyzobiorcom w miastach poniżej 30 tys. mieszkańców, w których już działają partnerzy. Dodatkowo oferujemy naszym agentom cały szereg programów ułatwiających komunikację z centralą i innymi partnerami - mówi Marcin Tauber, dyrektor ds. rozwoju sieci Alior Bank.
Z myślą o wewnętrznym dialogu w sieci Alior Bank powołał Radę Partnerów, która ma stanowić forum rozmów między biorcami a dawcą licencji. W jej skład wchodzi ośmiu agentów wybieranych w drodze głosowania spośród wszystkich franczyzobiorców banku. Ich kadencja trwa rok. Dwa razy na kwartał członkowie rady spotykają się z przedstawicielami centrali, by przedstawić im swoje uwagi i wnioski dotyczące dotychczasowej działalności. Jak podkreśla Marcin Tauber dzięki radzie udało się już wprowadzić udogodnienia dla partnerów.
- Dotychczas wymagaliśmy od franczyzobiorców przedstawiania dwa razy w roku zaświadczeń o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i podatków. Na wniosek Rady Partnerów oraz mając na uwadze wygodę przedsiębiorców, zgodziliśmy się na przedstawianie takich zaświadczeń tylko raz w roku – mówi Tauber.
Zdarzały się jednak i takie prośby, do których centrala nie chciała się przychylić. Przykładem jest wniosek o możliwość oklejenia prywatnych samochodów franczyzobiorców oznakowaniem Alior Banku. Bank nie jest w stanie zapewnić odpowiedniej standaryzacji wszystkich aut, dlatego ta koncepcja została odrzucona.
Przystępujący do sieci Alior Banku przedsiębiorcy już po podpisaniu umowy mają możliwość odbycia praktyki w istniejącej placówce. Nie wszyscy jednak decydują się na ten staż.
- Często ograniczają ich obowiązki związane z rozpoczęciem działalności, m.in. przygotowanie lokalu czy rekrutacja pracowników – mówi Marcin Tauber. - Oprócz praktyk, oferujemy partnerom również pomoc zespołu coachingowego. Nawet jeśli ktoś nie znajdzie czasu na odbycie praktyk, może liczyć na wsparcie osób z centrali, które pomogą właścicielowi placówki przyjąć pierwszych klientów.
Obecnie pod marką Alior Banku działa 260 placówek partnerskich, a w ciągu najbliższych dwóch miesięcy ich liczba zwiększy się do 320. Wielu agentów już podpisało umowy i właśnie przygotowuje się do rozpoczęcia działalności.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej