Premie dla spożywczaków

Eurocash twierdzi, że tradycyjny handel w małych sklepach może być bardzo rentowny. Dlatego firma inwestuje w szkolenia dla ich właścicieli i pracowników.
Żeby skutecznie prowadzić konkurencyjny sklep nie wystarczy know-how zagwarantowany w umowie franczyzowej. Z tego założenia wyszedł Eurocash i postanowił zainwestować w wiedzę właścicieli i pracowników spożywczaków na licencji. Program oraz tematyka kursów realizowanych w Akademii Eurocash zostały dopasowane do czterech głównych grup: właścicieli sklepów, kierowników, pracowników działu mięsa-wędliny i pozostałego personelu.
Podczas kursów można się na przykład dowiedzieć, po co produkuje się tyle różnych objętości butelek Coca-Coli oraz jak je ustawić w sklepie, żeby więcej sprzedać. Okazuje się, że butelki 2 litrowe kupowane są w większych opakowaniach i mogą stać w pryzmach. Natomiast małe butelki półlitrowe i puszki powinny zostać ustawione w strefie kas, gdzie decyzje o zakupie klient podejmuje impulsowo. Swoją wiedzą z detalistami dzielą się specjaliści z Carlsberg’a, Coca-Coli, Nestle i Unilevera. W tym roku do tego grona dołączył Animex i Indykpol.
– Chcemy dalej rozwijać Akademię, w tym roku obejmiemy jej programem kolejne sieci franczyzowe prowadzone przez naszą Grupę – mówi Ireneusz Ozga, Prezes Zarządu Eurocash Franczyza.
Do tej pory ze szkoleń mogli skorzystać franczyzobiorcy oraz pracownicy Delikatesów Centrum, IGA, sieci ABC i Zielony Kłos. W 2012 roku po przejęciu przez Eurocash Tradisu możliwe jest rozszerzenie programu o szkolenia dla biorców licencji Milei i Groszka.
- Inwestycja w edukację jest jak inwestycja w autostrady, zwraca się długo, ale też długo odczuwa się jej efekty. Właściciele sklepów „na rogu” i ich pracownicy otrzymali od nas dostęp do narzędzi i wiedzy zarezerwowanych do tej pory jedynie dla dużych sieci hipermarketów i dyskontów – mówi Pedro Martinho, Członek Zarządu Eurocash.
W 2011 roku w ramach Akademii przeprowadzono 224 warsztatów, w których wzięło udział prawie 2,5 tys. uczestników. W niemal 110 kursach e-learningowych uczestniczyło ponad 8,6 tys. osób. Przeprowadzone badania pokazują, że szkolenia przynoszą pozytywne efekty. Średnia sprzedaż brutto na pracownika wzrosła o 2,1 punktu procentowego w sklepach, które wzięły udział w szkoleniach, porównując ze sklepami, które nie uczestniczyły w szkoleniach. Jako partner niezależnych sklepów detalicznych Grupa Eurocash prowadzi sieci franczyzowe liczące ok. 9 tys. placówek.
Portal Franchising.pl objął patronatem medialnym projekt Akademii Eurocash.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...