LPP przypuściło atak na Gdynię
Wszystkie marki odzieżowej spółki pojawiły się w gdyńskim centrum handlowym Wzgórze.
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
LPP powstało w 1995 roku, sześć lat później zadebiutowało na warszawskiej giełdzie. Najbardziej znaną marką spółki jest Reserved, którego ok. 300 sklepów działa w 10 państwach Europy. Pozostałe to Cropp Town, Mohito, House i Home&You. Wymienione marki podpisały umowę z właścicielem centrum handlowego Wzgórze w Gdyni. Oznacza to, że od 2013 roku, tj. po uruchomieniu galerii klienci będą mogli robić zakupy we wszystkich sklepach, których właścicielem jest LPP.
Projekt ustalany pod najemców
Grzegorz Latała, dyrektor ds. zarządzania majątkiem Mayland Real Estate, dewelopera powierzchni handlowych w Polsce, wyjaśnia w jaki sposób nawiązywana jest współpraca z najemcami i z jakim wyprzedzeniem zawierane są umowy. Okazuje się, że pierwsze rozmowy odbywają się na długo przed otwarciem galerii handlowej.
- Już na etapie koncepcji ustala się i konsultuje projekt rozmieszczenia najemców w centrum handlowym. W oparciu o przeprowadzone wcześniej badania, które definiują produkt jakim jest centrum handlowe, ustala się tenant-mix najemców, czyli ich listę. To zapotrzebowanie rynku decyduje o tym jaki procent powierzchni w centrum zajmie strefa odzieżowa, rozrywki, foodcourt, czy supermarket. Na tym etapie ustala się również przewidywaną liczbę sklepów z danej branży. Trzeba wziąć pod uwagę, że koncepty niektórych sklepów mogą się zmieniać w czasie komercjalizacji. W ciągu roku, dwóch koncept sklepu może ewaluować z powierzchni 200 m2 do 400 m2. Taką sytuacje mamy przy okazji komercjalizacji CH Wzgórze w Gdyni z brandami z grupy LPP czy Inditexu (właściciel marki Zara – przyp red.) – opowiada Grzegorz Latała.
![]() |
Inwestycja w sklep odzieżowy Reserved wynosi co najmniej 630 tys. zł. |
Sieci rządzą w galeriach handlowych
Kiedy jest ustalony koncept podpisywane są umowy – najpierw z dużymi, sieciowymi najemcami tzw. anchorami, którzy są wybierani w zależności od potrzeb lokalnego rynku. Do rozpoczęcia budowy powierzchnia centrum musi zostać wynajęte w ponad 60 proc. Zmiany w aranżacji poszczególnych sklepów są możliwe w trakcie trwania budowy ale tylko do pewnego momentu.
- Rozporządzenie ministra infrastruktury nakłada obecnie obowiązek starania się o pozwolenie zamienne w przypadku zmian przeprowadzonych wewnątrz budynku w stosunku do pierwotnej wersji. Tak więc, w zależności od przewidywanego postępowania administracyjnego, możliwość zmian została znacząco ograniczona w czasie. Np. w przypadku CH Wzgórze, którego otwarcie planujemy w trzecim kwartale 2013, możliwość dokonywania zmian w aranżacji lokali najemcy będą mieli do końca bieżącego roku – dodaje dyrektor z Mayland Real Estate.
CH Wzgórze będzie miało powierzchnię 70 000 m2 GLA. Znajdzie się tu 270 sklepów. Grupę głównych najemców będą reprezentować m.in.: Real, Grupa Inditex i Alshaya, C&A, NewYorker, Kino Helios, Superpharm, Smyk, Empik, Sephora, Douglas, Drogeria Natura, Rossman, Tally Weijl, Duka, Kruk, Yes, Apart. Rozbudowywany obiekt jest obecnie wynajęty już w 70 proc., a większość pozostałej powierzchni jest już zarezerwowana.
(dw)
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...