Powrót piwa do wagonów Warsu

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Możliwość sprzedaży napojów alkoholowych do 4,5 proc. oraz piwa pojawiła się z dniem 1 lipca 2011 roku, tj. z dniem wejścia zmian w życie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Po spełnieniu stosownych wymagań formalnych we wrześniu 2011 roku, po ponad dwudziestu latach zakazu sprzedaży, w pociągach kursujących w relacjach krajowych, do menu wagonów gastronomicznych obsługiwanych przez WARS powróciło piwo alkoholowe (dotychczas sprzedawane było jedynie w pociągach międzynarodowych). Spożywanie piwa dozwolone jest jedynie w obrębie wagonu gastronomicznego.

- Dostawcą piwa jest Grupa Żywiec oraz regionalny browar Konstancin. W efekcie czego sprzedaż z magazynów Wars w okresie wrzesień – grudzień 2011 wzrosła o 22,76 proc w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w tych samych miesiącach w roku 2010. Należy jednak pamiętać, że sprzedaż, o której mówimy jest jednym z kilku elementów składających się na łączne przychody Wars i przyczynia się ona do ich wzrostu o ok. 3-4 proc. – komentuje wyniki sprzedaży Iwo Orzełek, kierownik marketingu Wars SA.

Franczyzobiorcy Wars zarządzają 69 wagonami gastronomicznymi, w tym 19 restauracyjnymi (z obsługą kelnerską oraz zastawą porcelanową) i 50 barowymi, gdzie potrawy i napoje wydawane są w naczyniach jednorazowych.

- Biorąc pod uwagę obiecujące wyniki sprzedaży Żywca, planujemy wprowadzić do wagonów Wars dwa kolejne piwa z ponad 30 oferowanych przez Grupę Żywiec – mówi Piotr Czyżewski z piwnego koncernu.

Wagon na licencji

Franczyzobiorcy Wars wybierani są na podstawie konkursu. Badanie jakości usług z wykorzystaniem tzw. tajemniczego klienta wyłania spośród dotychczasowych franczyzobiorców 12 najlepszych. Ci przedsiębiorcy mogą wybrać dowolną linię do obsługi. Pozostali franczyzobiorcy przystępują do konkursu ofert zgodnie z jego regulaminem.

- Osoby nowe, które chcą przystąpić do systemu franczyzowego Wars przechodzą weryfikację wstępną tzn. rozmowę kwalifikacyjna przed komisją i po takiej rozmowie dostają pozytywna lub negatywna opinię. Potencjalni partnerzy z pozytywną opinią przystępują do kolejnego etapu konkursu, którym jest badanie kompetencji franczyzobiorców. Co roku kilka osób bez doświadczenia we współpracy z Warsem uzyskuje w konkursie umowy franczyzowe - dodaje Iwo Orzełek.

W chwili obecnej firma opracowuje ofertę franczyzową dotyczącą stacjonarnych formatów restauracji Piada Bar i Green Patio, które jeszcze są testowane. Do końca wakacji powinny być znane szczegóły licencji na biznes.

(dw)

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €