Starbucks odsyła partnerów z kwitkiem
Sieć kawiarni otworzyła 11. lokal w Warszawie. Franczyzobiorcy nie mogą jednak kupić licencji tej międzynarodowej marki.
Co druga polska kawiarnia Starbucks znajduje się w stolicy. Ostatnio spółka AmRest, właściciel marki w Polsce, uruchomiła placówkę na Placu Trzech Krzyży. Punkt jest nieprzypadkowy - kilkadziesiąt lat temu działała tu kawiarnia Lajkonik, a pozostałością po tym kultowym dla Warszawiaków lokalu są grafiki namalowane przez artystów, którzy wybrali Lajkonika na miejsce swoich spotkań.
- Bardzo cieszymy się, że możemy otworzyć kolejną kawiarnię Starbucks w miejscu o tak ciekawej historii, jakim jest lokal przy Placu Trzech Krzyży, gdzie znajdowała się legendarna kawiarnia Lajkonik. Wierzymy, że ponowne udostępnienie mieszkańcom Warszawy słynnych malowideł z Lajkonika ma nie tylko ogromne znaczenie dla Starbucks, ale również dla całej lokalnej społeczności. Pragniemy kontynuować kawiarniane tradycje warszawiaków i oferować im najwyższej jakości kawę – powiedział Michael Hudspeth, Starbucks brand president na region Europy Środkowo-Wschodniej.
![]() |
Kawiarnie Starbucks oprócz Warszawy znajdują się także w Gdyni, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Gdańsku i Krakowie. Zyski z biznesu zostaną jednak w portfelu AmRest, właściciela marki w Polsce. |
Pierwsza kawiarni Starbucks powstała w 2009 roku również w Warszawie. Przedsiębiorcy zainteresowani poprowadzeniem lokalu na licencji odejdą jednak z kwitkiem. AmRest Coffee Sp. z o.o. nie jest chce prowadzić lokali we franczyzie. W związku z tym firma wydała nawet oświadczenie, w którym dziękuje za kierowane zapytania dotyczące możliwości nawiązania współpracy franczyzowej:
"W odpowiedzi na państwa pytania pragniemy poinformować, że na rynku polskim kawiarniami Starbucks zarządza spółka AmRest Coffee Sp. z o.o. Firma prowadzi kawiarnie Starbucks samodzielnie i nie przekazuje praw franczyzy podmiotom trzecim. Innymi słowy działalność Starbucks w Polsce nie opiera się na zasadzie franczyzowej. Nie ma zatem możliwości nawiązania współpracy ze Starbucks w celu otwarcia kolejnych kawiarni."
Przedsiębiorcom pozostają zatem inne kawiarniane koncepty. Niewiele z nich może cieszyć się tak dużą rozpoznawalnością wśród klientów, ale z pewnością oferowane know-how pomoże odnaleźć się w tym popularnym biznesie. Inwestycja w kawiarnię wynosi minimum 150 tys. zł.
(dw)
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...