Dealer traci, Arpol zarabia
Franczyzobiorcy Arpol Motor Company zarabiają na właścicielach pojazdów używanych. Spadek sprzedaży nowych samochodów to dla nich dobra wiadomość.
Franczyzobiorcy toruńskiej firmy Arpol Motor Company zajmują się sprzedażą części samochodowych, akcesoriów, lakierów i narzędzi samochodowych. Ruch w ich biznesie w znacznej mierze zależy od popytu na samochody nowe i używane.
- Zapotrzebowanie na części zamienne w przypadku samochodów nowych jest znacznie niższe. Kiedy wśród klientów większą popularnością cieszą się auta używane, nasze obroty rosną – mówi Jacek Dąbrowski, wiceprezes Arpol Motor Company.
![]() |
Spadek popytu na nowe samochody zwiastuje nadejście większego popytu na części zamienne. |
Dane Centralnej Ewidencji Pojazdów nie pozostawiają wątpliwości, co do kondycji rynku nowych samochodów. W listopadzie ubiegłego roku takich aut zarejestrowano niecałe 25 tys., co w porównaniu z listopadem 2010 roku oznacza 20 proc. spadek. Partnerzy Arpolu mogą więc liczyć na ruch w biznesie, a dawca licencji na powiększanie sieci.
- W tej chwili Arpol Motor Company liczy 18 placówek, z czego trzy to punkty własne, które w przyszłości zostaną przekazane franczyzobiorcom. W ubiegłym roku sieć powiększyła się o osiem punktów, a w tym liczymy na podobny wynik – mówi Dąbrowski.
Placówki pod marką Arpol działają w województwie kujawsko-pomorskim, a także w części wielkopolskiego i łódzkiego. Jacek Dąbrowski przyznaje, że konkurencja na rynku dystrybutorów samochodowych części zamiennych jest spora, toteż jego firma skupia się przede wszystkim na umacnianiu swojej pozycji w swoim macierzystym regionie.
- Nie mamy ambicji, by stać się ogólnopolskim przedsiębiorstwem – deklaruje.
Potencjalny franczyzobiorca Arpol Motor Company powinien dysponować kapitałem inwestycyjnym w wysokości 50 tys. zł, a także lokalem o powierzchni min. 200 metrów kwadratowych. Sieć nie pobiera opłat licencyjnych, a początkowy kapitał wymagany jest do wyposażenia sklepu i przygotowanie powierzchni magazynowej.
(gum)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises
No featured franchises
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
AM AM Kebab zmienia zasady gry
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie...
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
Marka premium we franczyzie
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
