Dobry towar zawsze znajdzie nabywcę
Władysław Nazarczuk założył firmę Art Glas Plus, mając pięć tysięcy marek kapitału
Jak podaje „Rzeczpospolita”, jadąc z centrum Opola w kierunku Częstochowy trudno nie zauważyć olbrzymich magazynów należącej do Władysława Leszka Nazarczuka firmy Art Glas Plus. Właściciel tej najważniejszej dziś na polskim rynku firmy zajmującej się obrotem ceramiką z „wyższej półki” otworzył swoją firmę w garażu mając pięć tysięcy marek kapitału.
- Byłem przekonany, że Polacy po latach siermiężności i szarości potrzebują odrobiny luksusu, jaką zapewniają ładne przedmioty z tzw. wyższej półki. Skąd się dało ściągałem porcelanę użytkową i artystyczną, piękne szkoło i ceramikę. Najważniejszym kryterium była jakość i uroda sprowadzanych przedmiotów. Szybko okazało się, że miałem rację – mówi Nazarczuk.
Partnerami AGP stali się znani w świecie producenci zastaw stołowych, szkła i ceramiki zarówno użytkowej jaki i dekoracyjnej. Z usług AGP zaczęły korzystać nie tylko wyspecjalizowane sklepy branżowe i sieci handlowe. Prawie 60 proc. obrotów stanowi rynek krajowy. Pozostała część to eksport polskich wyrobów i reeksport oferty producentów zagranicznych. Piękne drobiazgi wyszukane przez fachowców Nazarczuka można znaleźć nawet w sklepach jubilerskich.
Obecnie firma jest w trakcie tworzenia ogólnopolskiej sieci wyspecjalizowanych sklepów. W punktach działających pod wspólną nazwą „magiczny dom” będą oferowane towary wyselekcjonowane pod względem jakości i urody. Docelowo sieć ma liczyć od 40 do 50 sklepów. Prezesa firmy nie zraża nawet obecny regres na rynku.
- Widzimy po obrotach, że ludzie mniej kupują. Ale tak jest już na świecie, że dobry towar zawsze znajdzie nabywcę. Nie zawsze muszą to być bogacze. Wiele osób z domu wyniosło bardzo mądre przekonanie, że biednych nie stać na tandetę – uważa Nazarczuk.
Więcej: Marek Szczepanik, Rzeczpospolita, 4 lutego 2002, „Ekonomia i Rynek”Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej