Empik pozbywa się Hugo Bossa
Grupa Empik Media & Fashion zamyka nierentowne sklepy i planuje inwestycje w wysokości 130 mln zł.
Grupa Empik Media & Fashion jest dystrybutorem produktów z kategorii: media, rozrywka, odzież, obuwie, zabawki akcesoria dla dzieci i kosmetyki. Firma organizuje również kursy językowe. Grupa ma w swoim portfelu takie marki jak Empik, Smyk, Zara, Sephora, Speak Up. Priorytetem na najbliższe miesiące będzie poprawa wyników finansowych sklepów odzieżowych. Największe zmiany nastąpiły w sieciach franczyzowych z modą - zamknięto 22 sklepy, w mało perspektywicznych lokalizacjach, kolejnych 18 sprzedano.
- Zamykamy nierentowne sklepy i pozbywamy się marek, które nie gwarantują nam odpowiedniej skali, na przykład Hugo Bossa i Mango. Wśród naszych celów jest również renegocjacja umów franczyzowych na rzecz modelu joint venture. W I kwartale liczymy na zamknięcie negocjacji z Espritem, w którym planujemy mieć 100 proc. udziałów. To powinno się przełożyć na lepsze marże. Negocjujemy również model joint venture z River Island – powiedział mówi Maciej Szymański, prezes NFI Empik M&F.
![]() |
GAP to kolejna światowa marka odzieżowa po TK Maxx, która w ostatnim czasie weszła do naszego kraju. Polscy klienci spragnieni są międzynarodowych metek. |
Na koniec ubiegłego roku Grupa EMF miała 751 punktów sprzedaży, czyli o 80 lokalizacji więcej niż rok wcześniej. Największy rozwój sieci nastąpił w Empiku oraz Smyku, które zwiększyły się kolejno o 17 i 19 placówek. Jeszcze w tym kwartale grupa chce otworzyć cztery nowe salony Empik.
Współpraca z Grupą Empik nie wymaga dużych nakładów finansowych, gdyż to sieć inwestuje w punkt sprzedaży. Lokalny partner jest zaś agentem, który, prowadząc własną działalność gospodarczą, kieruje pracą salonu, a jego zarobek stanowi prowizja od sprzedaży. Wymagania stawiane licencjobiorcom to przede wszystkim znajomość rynku kultury oraz doświadczenie w handlu. Taka formuła współpracy jest rozwijana w Grupie Empik od pięciu lat.
- Naszym celem na 2012 rok jest dalszy rozwój. Planujemy inwestycje, ale chcemy je wykonać w bezpieczny sposób – dodał Maciej Szymański - Wydamy na nie 130 mln zł i zakładam, że dzięki temu uda nam się poprawić wynik EBITDA (red. zysk przed odsetkami i opodatkowaniem) w 2012 roku.
W tym kwartale rozstrzygną się również dalsze losy odzieżowej sieci Peacokcs, która generuje znaczne straty. Pod logo marki funkcjonuje obecnie 59 sklepów w całej Europie. Możliwe, że sklepy zmienią szyld na niedawno debiutującą w Polsce markę odzieżową GAP. Pierwsza placówka w CH Arkadia już notuje zyski powyżej zakładanych. Do końca roku mają powstać co najmniej trzy sklepy GAP.
- W 2012 roku nie planujemy wprowadzać nowych marek. Naszym problemem w sektorze modowym do tej pory było to, że mieliśmy właśnie zbyt dużo różnych marek - dodaje Szymański.
(boa)
Featured franchises
No featured franchises
Brands from the same sector
Franchise name
Sports articles
Franchise name
Partnership
Franchise name
Master licenses
Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
AM AM Kebab zmienia zasady gry
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w...
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie...
Jak zarobić pierwszy milion we franczyzie
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
Marka premium we franczyzie
Sklep z odzieżą premium to franczyzowa propozycja marki MOLTON. Franczyzobiorca nie musi inwestować w towar.
