Na początek Shell i DEA
Zagraniczne koncerny umacniają swoją pozycję w Polsce
Jak podaje „Rzeczpospolita”, nowym właścicielem sieci stacji benzynowych niemieckiej firmy DEA, w naszym kraju jest Shell Polska. W ten sposób Shell został liderem w gronie zagranicznych koncernów paliwowych, które zainwestowały w naszym kraju.
Zgodnie z podpisaną 29 stycznia umową, Shall Polska przejął wszystkie 50 stacji benzynowych DEA w Polsce. W ten sposób w sieci koncernu jest już 200 stacji, a jeszcze w tym kwartale będzie ich 205. Do końca kwietnia 2002 r. stacje DEA otrzymają logo Shell. Włączenie stacji DEA do firmy Shell to efekt zawarcia europejskiego kontraktu łączącego oba te koncerny. Koncern DEA postanowił zrezygnować z biznesu paliwowego.
Shell planuje wybudować jeszcze w tym roku 27 stacji. Wszystko wskazuje na to, że sieć Shell w Polsce może do grudnia jeszcze bardziej powiększyć się. Nieoficjalnie wiadomo o negocjacjach koncernu z firmą Preem, która rozważa możliwość wycofania się z polskiego rynku.
Wkrótce na polskim rynku wzmocni swoją pozycję także BP, które przejmie stacje niemieckiej sieci Aral. Obecnie do BP należą 144 stacje, wraz z Aralem będzie ich ok. 240. W gronie potentatów na polskim rynku jest także norweski Statoil. W sumie do zagranicznych koncernów należy ok. 10 proc. polskiego rynku paliwowego.
Więcej: Rzeczpospolita, 2 lutego 2002, „Ekonomia i Rynek”Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej