Detal Polski kusi sklepikarzy
Spółka zarządzająca markami Kropka, Sklep Polski, Dobry Sklep i Poziomka liczy na przyciągnięcie do swoich sieci spożywczych tysiąc sklepikarzy.
Spółkę Detal Polski powołała do życia PSH UNIA SA, jedna z największych grup zakupowych branży FMCG w Polsce. Jej celem jest konsolidacja polskiego rynku detalicznego, a odbywa się to przez nawiązanie współpracy franczyzowej z już działającymi sklepami. Spółka rozwija następujące sieci: Kropka, Dobry Sklep, Sklep Polski, Poziomka, Pionier oraz Bingo. Najdynamiczniej rozwija się format Kropka, który zrzesza obecnie 263 placówki. W całej spółce Detal Polski funkcjonuje 850 sklepów.
- Bieżący rok chcielibyśmy zakończyć liczbą 1000 sklepów, w tym 300 funkcjonującymi pod szyldem Kropka – mówi Renata Drozd, kierownik biura zarządu Detal Polski. - Zdajemy sobie sprawę, że jest to ambitne przedsięwzięcie, zwłaszcza w czasie nasilonej konkurencji ze strony innych sieci. Zamierzamy zabiegać o sklepy jeszcze niezrzeszone, dla których przygotowaliśmy nową formę marketingu wizerunkowego.
![]() |
Detal Polski chce przyłączać do sieci średnie i małe sklepy, jednak nie zamyka się na sklepy większego formatu. Ważne, aby punkt nie znajdował się zbyt daleko hurtowni PSH UNIA SA. |
Atutem przystąpienia do sieci jest brak opłat związanych ze współpracą. Dodatkowo, część kosztów zmiany wizualizacji pokrywa franczyzodawca. Bonusem dla sklepów, za lojalność wobec hurtowni PSH UNIA SA, jest wypłacana prowizja od wypracowanych obrotów. Od franczyzobiorców sieć wymaga przede wszystkim, by czynnie uczestniczyli w promocjach plakatowych organizowanych miesięcznie i okazjonalnie.
- Rynek handlu detalicznego z roku na rok jest coraz trudniejszy. Duża liczba sklepów wielkoformatowych powoduje zanik rodzimego handlu – ocenia Renata Drozd. - Sądzę, że tak duża liczba sieci zostanie zredukowana i przetrwają te, które będą miały najbardziej atrakcyjne warunki i pomysły na przyciągnięcie klienta. Prawdopodobnie już niedługo będzie można zaobserwować nowy trend – konsolidacje między sieciami franczyzowymi.
(boa)
ZOBACZ W KATALOGU

Al. Capone

Auchan

Booksale.pl

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Chorten

Czas na Herbatę

Delikatesy Centrum

Dr Konopny

Duży Ben Market Alkoholowy

Husse

Intermarché (Grupa Muszkieterów)

Leonidas

Odido

Oskroba

Pierrot Woda Źródlana

Polska Sieć Handlowa Lewiatan

SO FLY The Vape Shop

Stokrotka

Unikat Woda i Napoje

Wesoła Pani

Żabka
Sklepy typu convenience
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...

Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...

Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.

Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...