Jubilerzy czekają na komunie
Większy ruch w salonach z biżuterią spodziewany jest w maju. W batalii o klientkę w białej sukni wezmą udział Yes, Apart i Kruk.
- Najlepszy okres sprzedaży, czyli Boże Narodzenie i Walentynki mamy już za sobą. Kolejnymi wydarzeniami z kalendarza, które wpływają na wzrost obrotów są: Wielkanoc, Dzień Matki i przede wszystkim komunie – twierdzi Maciej Łączkowiak, menedżer ds. ekspansji w firmie Yes Biżuteria.
Szczególnie komunie są ważne dla właścicieli sklepów jubilerskich, bo są rozciągnięte w czasie – trwają od maja do końca czerwca. O rynek walczą trzej główni gracze. Największym z nich jest Apart, który posiada 15 proc. udziałów i 174 punkty sprzedaży. Na drugiej pozycji plasuje się oferujący współpracę franczyzową Yes – 8-9 proc. rynku i ponad 100 salonów. Na podium znalazł się jeszcze należący do Vistula Group najstarsza firma jubilerska w Polsce W. Kruk – 7-8 proc. rynku (ponad 70 salonów).
![]() |
Rynek biżuterii w Polsce szacuje się na 2-2,5 mld zł. 60 proc. klientów sklepów z biżuterią to kobiety. |
Kolejny franczyzowy punkt Yes powstanie w otwartym w połowie marca Centrum Handlowym Alfa. Galeria znajduje się w liczącym 100 tys. mieszkańców Grudziądzu. Budowa obiektu o powierzchni 50 tys. m2 trwała półtora roku. Tzw. kotwicami centrum handlowego, czyli sklepami generującymi największą liczbę klientów, będą Piotr i Paweł oraz Euro RTV AGD. Wśród pozostałych najemców znaleźli się H&M, Reseerved, Crop Town, Empik, KFC i Gruby Benek.
- Decydujące znaczenie dla podpisania umowy z centrum handlowym miał fakt, że najemcą jest rozpoznawalna marka, a nie sklep jubilerski „no name”. Franczyzobiorca, który poprowadzi sklep w Grudziądzu ma 10-letnie doświadczenie w tej branży – dodaje Maciej Łączkowiak.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...



