- Najlepszy okres sprzedaży, czyli Boże Narodzenie i Walentynki mamy już za sobą. Kolejnymi wydarzeniami z kalendarza, które wpływają na wzrost obrotów są: Wielkanoc, Dzień Matki i przede wszystkim komunie – twierdzi Maciej Łączkowiak, menedżer ds. ekspansji w firmie Yes Biżuteria.
Szczególnie komunie są ważne dla właścicieli sklepów jubilerskich, bo są rozciągnięte w czasie – trwają od maja do końca czerwca. O rynek walczą trzej główni gracze. Największym z nich jest Apart, który posiada 15 proc. udziałów i 174 punkty sprzedaży. Na drugiej pozycji plasuje się oferujący współpracę franczyzową Yes – 8-9 proc. rynku i ponad 100 salonów. Na podium znalazł się jeszcze należący do Vistula Group najstarsza firma jubilerska w Polsce W. Kruk – 7-8 proc. rynku (ponad 70 salonów).
![]() |
Rynek biżuterii w Polsce szacuje się na 2-2,5 mld zł. 60 proc. klientów sklepów z biżuterią to kobiety. |
Kolejny franczyzowy punkt Yes powstanie w otwartym w połowie marca Centrum Handlowym Alfa. Galeria znajduje się w liczącym 100 tys. mieszkańców Grudziądzu. Budowa obiektu o powierzchni 50 tys. m2 trwała półtora roku. Tzw. kotwicami centrum handlowego, czyli sklepami generującymi największą liczbę klientów, będą Piotr i Paweł oraz Euro RTV AGD. Wśród pozostałych najemców znaleźli się H&M, Reseerved, Crop Town, Empik, KFC i Gruby Benek.
- Decydujące znaczenie dla podpisania umowy z centrum handlowym miał fakt, że najemcą jest rozpoznawalna marka, a nie sklep jubilerski „no name”. Franczyzobiorca, który poprowadzi sklep w Grudziądzu ma 10-letnie doświadczenie w tej branży – dodaje Maciej Łączkowiak.
(dw)
[authors] => Array ( [0] => Array ( [author_id] => 179 [author_pid] => 1036 [author_name] => Daniel Wilk [authortype_id] => 1 [author_info] => [author_position] => dziennikarz [author_email] => [author_profile] =>Daniel Wilk od 2008 roku pracuje w redakcji miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING i portalu Franchising.pl. Jest redaktorem prowadzącym portal oraz autorem tekstów doradczych, biznesowych i wywiadów. Pomaga deweloperom w komercjalizacji centrów handlowych. Organizuje i prowadzi szkolenia w ramach Akademii Franczyzy.
Absolwent Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ze specjalizacją Komunikowanie Społeczne i Doradztwo.
[display_author] => 0 [author_type] => dziennikarze [twitter_link] => [linkedin_link] => [author_photo] => Array ( [pid] => 182811 [itemserver_id] => 45384 [img_width] => 450 [img_height] => 600 [path] => 412/dfe/wilk-daniel.jpg [mime] => image/jpeg [country_item] => pl [title] => [description] => [alt] => ) [author_name_url] => daniel-wilk ) ) [link] => /artykul/6778/jubilerzy-czekaja-komunie/ [articletype] => Array ( [articletype_name] => z kraju [articletype_superior] => 1 [permanent] => 0 [display_author] => 1 [link] => 30 [advertising] => 0 [articletype_name_url] => kraju ) [images] => Array ( [first] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 77611 [country_item] => pl [description] => [path] => 5bf/b06/yes_witryna_sklep-4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 330 [img_height] => 330 [itemserver_id] => 22687 ) ) ) [og_image] => 5bf/b06/yes_witryna_sklep-4.jpg [article_date_formated] => 12.03.2012 [article_day] => Poniedziałek [article_img] => [article_alt] => ) [images] => Array ( ) [imagesCount] => 0 [book] => Array ( ) [brands] => Array ( [0] => Array ( [name] => Adopt Parfums [id] => 2305 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 13 [link] => /franczyza/2305/adopt-parfums/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209443 [country_item] => pl [description] => [path] => d97/4db/adopt-new-logo-quadri_1_.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 206 [itemserver_id] => 51821 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 209444 [country_item] => pl [description] => [path] => d43/6aa/43.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51822 ) [1] => Array ( [pid] => 209445 [country_item] => pl [description] => [path] => d58/07c/44.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51823 ) [2] => Array ( [pid] => 209446 [country_item] => pl [description] => [path] => 30e/6a5/30.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 51824 ) ) ) ) [1] => Array ( [name] => Aromas Artesanales [id] => 2315 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 18 [link] => /franczyza/2315/aromas-artesanales/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211126 [country_item] => pl [description] => [path] => d25/2ad/projekt_bez_nazwy.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 317 [img_height] => 107 [itemserver_id] => 52221 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 211111 [country_item] => pl [description] => [path] => 89b/60b/1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52216 ) [1] => Array ( [pid] => 211109 [country_item] => pl [description] => [path] => b81/e9e/4.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52214 ) [2] => Array ( [pid] => 211110 [country_item] => pl [description] => [path] => 410/698/5.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52215 ) [3] => Array ( [pid] => 211108 [country_item] => pl [description] => [path] => 79e/034/3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52213 ) [4] => Array ( [pid] => 211107 [country_item] => pl [description] => [path] => 3c5/9b6/2.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1200 [itemserver_id] => 52212 ) ) ) ) [2] => Array ( [name] => Folkstar [id] => 2197 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 8 [link] => /franczyza/2197/folkstar/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186671 [country_item] => pl [description] => [path] => 511/e89/logo_skr_t.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 386 [itemserver_id] => 46603 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 186637 [country_item] => pl [description] => [path] => 28a/a81/dsc_8638.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46595 ) [1] => Array ( [pid] => 186639 [country_item] => pl [description] => [path] => c04/5e0/297a5780.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1067 [itemserver_id] => 46597 ) [2] => Array ( [pid] => 186638 [country_item] => pl [description] => [path] => 5da/815/_od_sklep1.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 795 [img_height] => 795 [itemserver_id] => 46596 ) [3] => Array ( [pid] => 186635 [country_item] => pl [description] => [path] => e5d/b20/297a6392.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1280 [itemserver_id] => 46593 ) [4] => Array ( [pid] => 186636 [country_item] => pl [description] => [path] => b96/5a1/dsc_8572.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 1600 [img_height] => 1068 [itemserver_id] => 46594 ) ) ) ) [3] => Array ( [name] => Yves Rocher [id] => 66 [type] => 3 [fr] => 1 [short_description] => [minimal_investment] => [name_length] => 11 [link] => /franczyza/66/yves-rocher/ [investmentFormatted] => [currency] => PLN [images] => Array ( [logo] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214721 [country_item] => cz [description] => [path] => 6fd/2c1/yvesrocher_lg_corpo_2020_hposi_yr_bt_fr.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 500 [img_height] => 139 [itemserver_id] => 16438 ) ) [article] => Array ( [0] => Array ( [pid] => 214717 [country_item] => cz [description] => [path] => 7d1/6b6/2.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 967 [img_height] => 598 [itemserver_id] => 16434 ) [1] => Array ( [pid] => 214716 [country_item] => cz [description] => [path] => 33f/6ea/1.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 880 [img_height] => 532 [itemserver_id] => 16433 ) [2] => Array ( [pid] => 214720 [country_item] => cz [description] => [path] => 897/162/p3.jpg [class] => image-jpeg [mime] => image/jpeg [title] => [img_width] => 585 [img_height] => 375 [itemserver_id] => 16437 ) [3] => Array ( [pid] => 214881 [country_item] => cz [description] => [path] => 91a/1ea/yr2407_iw_75_discount_1038x1038.png [class] => image-png [mime] => image/png [title] => [img_width] => 1038 [img_height] => 1038 [itemserver_id] => 16446 ) ) ) ) ) )Jubilerzy czekają na komunie
Większy ruch w salonach z biżuterią spodziewany jest w maju. W batalii o klientkę w białej sukni wezmą udział Yes, Apart i Kruk.
- Najlepszy okres sprzedaży, czyli Boże Narodzenie i Walentynki mamy już za sobą. Kolejnymi wydarzeniami z kalendarza, które wpływają na wzrost obrotów są: Wielkanoc, Dzień Matki i przede wszystkim komunie – twierdzi Maciej Łączkowiak, menedżer ds. ekspansji w firmie Yes Biżuteria.
Szczególnie komunie są ważne dla właścicieli sklepów jubilerskich, bo są rozciągnięte w czasie – trwają od maja do końca czerwca. O rynek walczą trzej główni gracze. Największym z nich jest Apart, który posiada 15 proc. udziałów i 174 punkty sprzedaży. Na drugiej pozycji plasuje się oferujący współpracę franczyzową Yes – 8-9 proc. rynku i ponad 100 salonów. Na podium znalazł się jeszcze należący do Vistula Group najstarsza firma jubilerska w Polsce W. Kruk – 7-8 proc. rynku (ponad 70 salonów).
![]() |
Rynek biżuterii w Polsce szacuje się na 2-2,5 mld zł. 60 proc. klientów sklepów z biżuterią to kobiety. |
Kolejny franczyzowy punkt Yes powstanie w otwartym w połowie marca Centrum Handlowym Alfa. Galeria znajduje się w liczącym 100 tys. mieszkańców Grudziądzu. Budowa obiektu o powierzchni 50 tys. m2 trwała półtora roku. Tzw. kotwicami centrum handlowego, czyli sklepami generującymi największą liczbę klientów, będą Piotr i Paweł oraz Euro RTV AGD. Wśród pozostałych najemców znaleźli się H&M, Reseerved, Crop Town, Empik, KFC i Gruby Benek.
- Decydujące znaczenie dla podpisania umowy z centrum handlowym miał fakt, że najemcą jest rozpoznawalna marka, a nie sklep jubilerski „no name”. Franczyzobiorca, który poprowadzi sklep w Grudziądzu ma 10-letnie doświadczenie w tej branży – dodaje Maciej Łączkowiak.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej