Biznes umuzykalniony

O roli edukacji muzycznej dzieci i możliwościach wykorzystania jej w biznesie opowiada Beata Kołodziejczyk, założycielka Kreatywki.
Zajęcia umuzykalniające dla dzieci w sieci Kreatywka są oparte na autorskim programie. Jakie elementy wchodzą w jego skład?
Ogólnorozwojowe zajęcia dla dzieci to spotkania integrujące wiele elementów z różnych dziedzin nauki. Autorskie programy zajęć stanowią ciekawe połączenie m.in. logopedii, pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i kognitywistyki (nauka zajmująca się badaniem umysłu - przyp. red.). W przytulnych salach, pod okiem doświadczonych instruktorek, dzieci podczas zabawy doświadczają i odkrywają świat zmysłami, uczą się relacji społecznych i współpracy.
Czy Pani zdaniem edukacja muzyczna jest zaniedbywana w publicznym systemie szkolnictwa? Od 2008 roku w przedszkolach zajęcia rytmiczno-muzyczne są uznawane za zajęcia dodatkowe i nie są przeprowadzane w ramach podstawy programowej w godzinach 8-13. Ponadto planowany proces likwidacji dalszych placówek przedszkolnych sprawia, że coraz częściej obowiązek wszechstronnego przygotowania dzieci do szkoły spoczywa na samych rodzicach. Jednak decydując się na udział ich dziecka w nauce np. religii, języka angielskiego lub zajęć rytmicznych, są oni zobowiązani do ponoszenia dodatkowych opłat. Z moich obserwacji wynika, że z roku na rok coraz mniejsza liczba dzieci korzysta z zajęć dodatkowych. Jest to bardzo niepokojące, bowiem dobrze przygotowane i prowadzone zajęcia rytmiczno-muzyczne są interdyscyplinarne i łączą w sobie elementy wielu nauk kompleksowo wspierających rozwój dzieci.
Czy programy typu talent-show sprawiają, że więcej młodych ludzi pragnie rozwijać swoje pasje artystyczne? Na pewno takie programy mają wpływ na wzrost liczby chociażby nastolatków zainteresowanych rozwojem w kierunku muzyczno-tanecznym. W przypadku najmłodszych dzieci, o ich uczestnictwie w zajęciach ruchowych decydują przede wszystkim rodzice lub opiekunowie. Kierują się oni raczej chęcią zapewnienia swoim dzieciom wszechstronnego i harmonijnego rozwoju, niż modą programową.
Kreatywka co miesiąc powiększa się średnio o dwa punkty franczyzowe. Z czego Pani zdaniem wynika takie tempo rozwoju sieci? Jak długo da się je podtrzymać? Ponieważ nasza oferta dobrze sprawdza się zarówno w dużych, jak i całkiem małych miastach, obserwujemy rzeczywiście spore zainteresowanie współpracą z nami. Przyjęte tempo rozwoju sieci wynika z naszego doświadczenia oraz z dużego wsparcia udzielanego franczyzobiorcy w pierwszych miesiącach jego działania. Taki trend pragniemy utrzymać w najbliższym czasie. Przy większej liczbie otwieranych punktów franczyzowych mogłaby bowiem spaść jakość świadczeń dla nowych partnerów franczyzowych.
Kto może zostać franczyzobiorcą Kreatywki? Czy współpracują Państwo wyłącznie z osobami dysponującymi predyspozycjami muzycznymi? A może wręcz wymagane jest wykształcenie w tym kierunku? Ofertę franczyzy kierujemy zarówno do osób, które same mogą poprowadzić zajęcia Kreatywki i posiadają umiejętność czystego śpiewu (m.in. rytmiczki, muzycy), jak i przedsiębiorców, którzy z takimi osobami zamierzają współpracować. Franczyzobiorcą Kreatywki mogą zostać osoby mające podstawową wiedzę z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej o umiejętnościach organizacyjnych i zarządczych. Wymagana jest wiedza z zakresu lokalnego rynku edukacyjnego, natomiast nie jest konieczne posiadanie własnego lokalu.
Rozmawiał (gum)
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej