Samochody mogą być tańsze
Ceny detaliczne samochodów w krajach Unii Europejskiej mogą spaść od 20 do 30 procent
Jak podaje „Rzeczposplita”, Komisja Europejska przedstawiła 5 lutego propozycję pozwalającą m.in. sprzedawać samochody nie tylko przez wybranych przez producentów dealerów, ale także przez sieci hipermarketów. Sprzedający samochód nie będzie bowiem już musiał zapewnić jego naprawę w ramach gwarancji i po upływie jej terminu, ale może zlecić tę usługę wyspecjalizowanemu, autoryzowanemu warsztatowi. Dealerzy uzyskają prawo do sprzedaży większej niż jednej marki aut, jednak pod warunkiem, że będą one wyraźnie oddzielone.
Producenci samochodów stracą możliwość ograniczenia obszaru, na którym może działać dany dealer. To pozwoli na stopniowe utworzenie sieci dealerskich obejmujących kilka krajów Unii lub nawet całą wspólnotę.
KE ma nadzieję, że nowe zasady przyczynią się do ograniczenia różnic w cenach samochodów w poszczególnych krajach „15”, które dziś sięgają 30 proc. Mimo wprowadzenia banknotów i monet euro różnice te nie zmniejszyły się.
Zdaniem Wojciecha Drzewieckiego, szefa firmy Samar, która zbiera dane o sprzedaży samochodów w Polsce, rozwiązania proponowane przez KE są możliwe do wprowadzenia w Polsce, choć na razie wydaje się mało realne z uwagi na nierozwiązane kwestie doradztwa przy zakupie i przygotowania samochodów do sprzedaży.
Więcej: Jędrzej Bielecki, Rzeczpospolita, 6 lutego 2001, „Ekonomi i Rynek"Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


