Nad Dunajem lubią franczyzę
Na Węgrzech ruszył portal Franchising.hu. Kraj, z którego pochodzi Fornetti oferuje wiele ciekawych pomysłów na biznes.
Przyjaźń polsko-węgierska nie ogranicza się wyłącznie do relacji towarzyskich. Również w biznesie przedsiębiorcy z obu krajów potrafią ze sobą współpracować. Przykładem tego są pochodzące z Węgier, a liczące 300 placówek w Polsce, mini piekarnie Fornetti. Firma podbiła już europejskie rynki, m.in.: czeski, ukraiński, rumuński i serbski. Grupa LPP zdecydowała się natomiast na eksport swoich marek House i Reserved nad Dunaj. Portal Franchising.hu, podobnie jak jego polski odpowiednik – Franchising.pl, stawia sobie za cel promocję franczyzy jako dobrego pomysłu na własną firmę.
- Na Węgrzech działa ponad 300 firm sprzedających licencję na biznes. W 20 tysiącach placówek franczyzowych zatrudnionych jest 100 tys. osób. Ludzie w czasach kryzysu bardziej niż zwykle boją się ryzyka związanego z założeniem własnej firmy, dlatego wybierają franczyzę, która ryzyko niepowodzenia minimalizuje. Połowę franczyzodawców stanowią sieci zagraniczne. To dobry prognostyk dla tych firm, które chcą inwestować nad Balatonem – twierdzi Tibor Szabó, dyrektor PROFIT system na Węgrzech.
Najwięcej systemów zagranicznych obecnych na Węgrzech pochodzi z USA i Niemiec. 350 placówek franczyzowych działa na licencji amerykańskich sieci, głównie gastronomicznych (McDonald’s, Subway). Polska, po Rumunii i Słowacji, jest trzecim importerem węgierskiej franczyzy. Oprócz piekarni Fornetti, na naszym rynku obecne są stacje paliw Mol oraz sklepy z meblami Diego.
Pierwszego swojego węgierskiego franczyzobiorcę próbuje pozyskać Crazy Piramid Pizza, polski koncept gastronomiczny.
(dw)
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.
Bank to biznes
Według Alior Banku przedsiębiorczość to najważniejsza cecha franczyzobiorcy bankowego.


