W pogoni za McDonald’s

Ranking najlepiej zarabiających amerykańskich sieci fast food pokazuje, że Burger King i Subway nie mają szans na detronizację lidera.
Zestawienie wyników sprzedaży za 2011 roku czołowych sieci restauracji przyniósł tylko jedną zmianę. Miejscami zamieniły się dwie fast foodowe marki. Burger King ze sprzedażą szacowaną na 8,4 mld dolarów spadł na piąte miejsce za oferującego hamburgery i frytki Wendy's (8,5 mld dolarów). Mimo, że na całym świecie serwujący kanapki Subway ma o tysiąc restauracji więcej niż McDonald's, to właśnie druga sieć osiąga trzykrotnie lepsze wyniki finansowe w USA. McDonald's sprzedał za 34,2 miliardy dolarów, podczas gdy Subway za 11,4. Stawkę uzupełnia Starbucks - 9,8 mld dolarów.
Z pięciu wymienionych sieci tylko Subway i McDonald's przygotowały w Polsce ofertę franczyzową. Inwestycja w restaurację z kanapkami wynosi ponad 100 tysięcy dolarów, zaś w lokal z kultowym hamburgerem Big Mac 1,2 miliona zł. Polską konkurencją światowych brandów jest Mr. Hamburger, firma pochodząca ze Śląska i zarządzająca już 24 placówkami. Inwestycja w biznes zamyka się w 70 tys. zł.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej