W pogoni za McDonald’s

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Zestawienie wyników sprzedaży za 2011 roku czołowych sieci restauracji przyniósł tylko jedną zmianę. Miejscami zamieniły się dwie fast foodowe marki. Burger King ze sprzedażą szacowaną na 8,4 mld dolarów spadł na piąte miejsce za oferującego hamburgery i frytki Wendy's (8,5 mld dolarów). Mimo, że na całym świecie serwujący kanapki Subway ma o tysiąc restauracji więcej niż McDonald's, to właśnie druga sieć osiąga trzykrotnie lepsze wyniki finansowe w USA. McDonald's sprzedał za 34,2 miliardy dolarów, podczas gdy Subway za 11,4. Stawkę uzupełnia Starbucks - 9,8 mld dolarów.

Z pięciu wymienionych sieci tylko Subway i McDonald's przygotowały w Polsce ofertę franczyzową. Inwestycja w restaurację z kanapkami wynosi ponad 100 tysięcy dolarów, zaś w lokal z kultowym hamburgerem Big Mac 1,2 miliona zł. Polską konkurencją światowych brandów jest Mr. Hamburger, firma pochodząca ze Śląska i zarządzająca już 24 placówkami. Inwestycja w biznes zamyka się w 70 tys. zł.

(dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €