Rynek RTV/AGD czeka na impuls

Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W ubiegłym roku Mix electronics uruchomił 26 licencyjnych salonów. W tym roku firma chce zwiększyć tę liczbę o 27 proc. Obecnie poszukuje lokalizacji nowych placówek oraz pozyskuje ajentów, którzy je poprowadzą.
– Aktualnie mamy podpisanych 10 umów najmu i negocjujemy kolejne. Rezerwujemy również lokalizacje w centrach handlowych, które zostaną oddane do użytku w 2013 roku. Jest spore zainteresowanie konceptem Mix electronics i napływa dużo zgłoszeń do współpracy z siecią. Zależy nam by nowo pozyskani ajenci rozpoczynali pracę jak najszybciej – mówi Krzysztof Janiec.

Ajentami Mix electronics zostają osoby, które nie miały doświadczenia w branży oraz byli pracownicy firmy. Mix electronics nie pobiera opłat wstępnych i marketingowych za przystąpienie do sieci. Ajent zobowiązany jest jednak do pokrycia kosztów adaptacji placówki, które wynoszą od 5 tys. zł do 15 tys. zł. Mogą być one rozłożone na 12 rat potrącanych z miesięcznych przychodów. Właścicielem sprzętu oraz wyposażenia salonu jest Mix electronics. Firma organizuje szkolenia dla ajentów i pracowników sklepów z zarządzania placówką, wiedzy o produkcie i ze sprzedaży.

Jak pokazują dane sprzedażowe z kilku ostatnich lat rynek RTV/AGD rósł, aż do 2009 roku. Liczba sprzedanych telewizorów w latach 2010-2011 wyniosła 1,9-2 mln sztuk/rocznie, zaś rynek AGD szacuje się w tym okresie na 4,7-4,8 mld zł. Właściciele sklepów ze sprzętem RTV twierdzą, że ruch napędzają duże imprezy sportowe, których transmisja skłania do zakupu nowych telewizorów. Taką imprezą będą z pewnością czerwcowe mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Ci, którzy wątpią w to, że sport może przyczynić do wzrostu obrotów sklepów ze sprzętem powinni zapoznać się ze statystykami z 2008 roku. Wtedy również odbywało się EURO, a Polska uczestniczyła w nim po raz pierwsza. Sprzedaż telewizorów wzrosła z 1 mln sztuk w 2007 roku do 1,5 mln rok później. Poza tym 2008 rok był ostatnim przed kryzysem, który dotknął nasz kontynent.

(mk), (dw)

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €